۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

ساخت اسکله‌های صادراتی بندر کنگان در مرحله پایانی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث دو اسکله صادراتی همزمان با هفته دولت سال جاری در بندر کنگان این استان آغاز شد که با سرعت خوب اجرا، این پروژه‌ها اکنون در روز‌های پایانی تکمیل قرار دارند.
کد خبر: ۹۴۱۴۳

ساخت اسکله‌های صادراتی بندر کنگان در مرحله پایانی است

به گزارش مانا، محمد شکیبی نسب روز شنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه ‎های عمرانی بنادر تجاری استان بوشهر اظهار کرد: با بهره‌برداری از این دو پست اسکله رمپ و فراهم شدن امکان پهلوگیری شناور لندیگ کرافت بندر کنگان برای نقش‌آفرینی در صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: قطر و امارات به عنوان دو مقصد اصلی صادرات بندر کنگان محسوب می‌شوند که فعال شدن این روند به رونق این بندر و افزایش فرصت‌های شغلی نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کنگان از بنادر مهم حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود که برای رسیدن آن به جایگاه شایسته در عرصه تجارت دریایی تلاشی مضاعف در حال انجام است.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: در راستای رونق اقتصادی بنادر تجاری استان بوشهر پروژه‌های ارزشمندی در دست اجرا است که این پروژه‌ها نویدبخش تقویت صادرات و اشتغال‌زایی برای این بنادر است.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی توجه ویژه به بنادر کوچک برای اشتغال بندرنشینان است که این مهم در استان بوشهر نیز به خوبی عملیاتی شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: اکنون پروژه‎‌های احداث جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ، احداث چهار پست اسکله و محوطه سازی (به میزان سه هزار هکتار) در بندر دیر از جمله پروژه‎های شاخص در دست اجرا در بنادر استان بوشهر است.

وی گفت: پروژه‎‌های بنادر کوچک استان بوشهر مبتنی بر سند جامع بنادر تجاری است که در بازه زمانی ۱۵ ساله و در سه مقطع پنج ساله اجرا می‌‎شوند.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: سرفصل تمامی این پروژه‎‌های نقش آفرینی بیشتر استان بوشهر در عرصه تجارت منطقه‌‎ای است که می‌تواند اقتصاد این استان را رونقی دوچندان ببخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار