۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

ترانزیت سوخت مازوت از کشور‌های حوزه CIS به امارات از بندرامیرآباد

مدیرکل بندر امیرآباد از ورود نخستین محموله سوخت مازوت از یکی از کشور‌های حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور امارات خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۲۰

ترانزیت سوخت مازوت از کشور‌های حوزه CIS به امارات از بندرامیرآباد


به گزارش مانا، محمدتقی انزان‌پور از ورود حدود پنج هزار تن سوخت مازوت از یکی از کشور‌های حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور امارات خبر داد.

او تداوم رشد آمار عملیاتی بندرامیرآباد در ماه‌های گذشته را حاکی از توجه ویژه بندرامیرآباد به همکاری‌های بین المللی با بنادر تجاری دیگر کشور‌ها عنوان کرد و افزود: با توافق صورت گرفته قرار شد ۱۰۰ هزار تن از این سوخت در پنج نوبت از طریق بندرامیرآباد به امارات ارسال شود.

مدیرکل بندرامیرآباد به ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشور‌های همسایه در حوزه دریای خزر اشاره و بیان کرد: بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری در شمال کشور، توانسته زیرساخت‌های مناسبی را برای استفاده بهینه صاحبان کالا از حمل و نقل ترکیبی ایجاد کند تا با استقرار واگن بر روی اسکله‌ها ترانزیت این نوع محموله‌ها از طریق حمل ریلی تسهیل و تسریع شود.

انزان پور در پایان به رشد ۱۰۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد در سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد، وجود بستر‌های مناسب در پذیرش کالا‌های متنوع و بهبود شاخص‌های عملیاتی در مراودات چند بعدی، بتواند سهم بندرامیرآباد را در ترانزیت خارجی کالا و تجارت بین المللی دریایی افزایش دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار