۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

پایان مأموریت هشتاد و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش

هشتاد و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از ۸۶ روز به کشور بازگشت.
کد خبر: ۹۴۰۸۱

پایان مأموریت هشتاد و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش

به گزارش مانا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین استقبال از هشتاد و چهارمین ناوگروه این نیرو، اعزامی به آب‌های آزاد و بین المللی، گفت: ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در پهنه اقیانوس‌ها به ویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن به اجرا در بیاورد و در جایی که توسط نیرو‌هایِ غیر‌موجهِ حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، دو شناور بدون سرنشین آمریکایی (شناور‌های ویژه داده‌برداری) را در تاریخ ۱۰ شهریورماه سال جاری توقیف کردند.

وی همچنین اظهار کرد: آمریکا باید بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد، حتماً باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود، برخورد قاطع خواهد کرد.

امیر ایرانی ادامه داد: افتخار بزرگ این ناوگروه آن بود که در گستره اقیانوس‌ها به صورت مستقیم و رو در رو، در مقابل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار با استواری و صلابت ایستادگی کرد. همه این افتخارات نشان از ایمانِ دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعتشان است و از همه مهم‌تر اتکا به واقعیت و شعار راه ما راه حسین (ع) است، صورت پذیرفت و این یکی از افتخارات بزرگی است که امروز به دست عزیزانمان در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رقم خورده است. همه این‌ها تنها بخشی از توانمندی نیروی راهبردی دریایی است که در صحنه مشاهده می‌کنیم.

براساس این گزارش، هشتاد و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن جماران، مدت ۸۶ روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع کشور در آب‌های آزاد، پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار