۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

فرمانده پایگاه دریایی ارتش در خارگ معارفه شد

فرمانده پایگاه دریایی ارتش در خارگ معارفه شد
در مراسمی با حضور مسئولان، فرمانده پایگاه دریایی ارتش در خارگ معارفه شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۸

به گزارش مانا، محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی دریایی ارتش در جزیره خارگ اظهار داشت: نیروی دریایی در جزیره خارگ که نقش بی‌بدیلی در حفظ سکوهای نفتی کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشت.

وی افزود: جزیره راهبردی خارگ از مهمترین مراکز صادرات نفت و از مناطق حساس و حیاتی ایران اسلامی است به گونه‌ای که اگر در طول ۸ سال دفاع مقدس در امر صادرات نفت خللی به وجود می‌آمد، خسارات جبران‌ناپذیری را در اقتصاد کشور به دنبال داشت.

دشتی‌زاده تصریح کرد: به همت والا و ایثارگرانه نیروهای مسلح لحظه‌ای صادرات نفت از این جزیره قطع نشد و گواه آن مقاومت مردم و شهدای جزیره خارگ هستند.

بخشدار ویژه خارگ تاکید کرد: گروه هواناو نیروی دریایی در این جزیره نیز در طول هشت سال دفاع مقدس، مستقر شده بود و با انجام عملیات پشتیبانی امکان اجرای عملیات‌های زمینی، اسکورت نفت کش‌ها، تجسس و نجات، مردم یاری و … بوجود آورد.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: حفاظت از جزیره خارگ، تأسیسات و اسکله‌های نفتی و همچنین نفتکش‌هایی که برای بارگیری و صادرات نفت در محدوده آن جزیره مستقر بودند از جمله مأموریت‌های غیور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

در پایان این مراسم از خدمات ناخدا دوم عرشه ناصر غریب تقدیر به عمل آمد و ناخدا دوم محمد نجفی به عنوان فرمانده پایگاه دریایی ارتش خارگ منصوب شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار