۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
مدیرکل گمرک بوشهر:

۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد

ناظر و مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش ۶۴ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت از طریق گمرکات استان بوشهر شش میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۲

۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا  در بوشهر، با اشاره به افزایش صادرات کالا از گمرکات یازده گانه استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این مدت با احتساب میعانات گازی ۱۲ میلیون تن انواع محصولات و تولیدات از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر در پنج ماه نخست امسال را شش میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار دانست و بیان کرد: ارزش کالا‌های صادراتی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است.

علی سلیمانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات محصولات مربوط به صنایع پتروشیمی و میعانات گازی است خاطر نشان کرد: در پنج ماه نخست امسال حدود شش میلیون تُن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۲ و ارزشی ۶۴ درصد نسبت به پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

وی میزان صادرات محصولات از گمرکات این استان بدون احتساب میعانات گازی در پنج ماه نخست امسال را ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تُن دانست و اضافه کرد: ارزش صادرات محصولات بدون احتساب میعانات گازی در پنج ماه نخست امسال شش میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار است که رشد ۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: کالا‌ها از گمرکات استان بوشهر به ۴۵ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار