۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

قرنطینه دوباره به بنادر چین باز‌می‌گردد

قرنطینه‌های سری جدید ویروس کووید ۱۹ در چین دوباره در حال افزایش است و شهر‌های بندری کلیدی مانند شنژن، دالیان و تیانجین در هفته منتهی به ۳۰ آگوست مجبور شدند کارمندان خود را دوباره خانه نشین کرده و تست کووید دوباره از‌ سر گرفته شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۲

قرنطینه دوباره به بنادر چین باز‌می‌گردد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش‌های دریافتی علی‌رغم اعمال سیاست‌های قرنطینه مقامات بندری چینی سعی می‌کنند به عملیات بندری آ‌سیب کمتری وارد شود. طبق تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقاتی Gavekal Dragonomics قرنطینه‌ها محله به محله انجام می‌شود تا خللی در عملیات صادرات و واردات بنادر پیش نیاید.

مقامات شنژن در یک کنفرانس خبری ضمن اظهار نگرانی از گسترش سریع نوع جدید اُمیکرون اعلام کردند شیوع نوع جدید اُمیکرون Omicron BF.۱۵ می‌باشد که قابل انتقال‌تر و تشخیص آن سخت‌تر است.

یکی از مقامات شنژن در این کنفرانس گفت: دورۀ آتی پُر از استرس  و پُر‌خطرترین و بدترین دوره برای پیشگیری از همه گیر‌ی در این شهر می‌باشد.

در همین حال شرکت ژاپنی Nomura نیز اعلام کرد: بازار‌های حمل‌و‌نقل ممکن است در چند هفته آینده یک‌بار دیگر ضربه جدیدی را شاهد باشند و کاهش رشد تجارت دریایی  را در ماه‌های آینده با ورود اُمیکرون جدید شاهد باشیم.

از سوی دیگر نتایج یک نظر سنجی که در ماه ژوئن ۲۰۲۲ توسط اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین منتشر شد نشان می‌دهد نزدیک یک چهارم شرکت‌های اروپایی در چین در حال بررسی انتقال سرمایه گذاری خود به خارج از کشور هستند که این کار به علت سیاست‌های سخت‌گیرانه کووید ۱۹ در چین صورت می‌گیرد.

مشابه همین تصمیم گیری‌ها  در گزارش‌های اتاق بازرگانی آمریکا و انگلیس منعکس شده است.

در پایان این گزارش آمده است علی‌رغم توجه مقامات بندری چین به احساسات منفی شرکت‌های خارجی که منجر به کاهش قوانین در اوایل تابستان امسال شد، هنوز نشانه‌های زیادی وجود دارد که شرکت‌های خارجی به دنبال یافتن جایگزین در خارج از چین هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار