۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

راه‌های عبور اپراتور‌های حمل‌ونقل کانتینری از شرایط دشوار فعلی

فضای مثبت بازار، قرارداد‌های بلند مدت، کاهش سرعت و تنوع بخشی به حمل و نقل کالا به اپراتور‌های کانتینری کمک می‌کند تا از بدترین شرایط عبور کنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۴

راه‌های عبور اپراتور‌های حمل‌ونقل کانتینری از شرایط دشوار فعلی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "جیمز بیکر" تحلیلگر ارشد لویدز لیست با اشاره به اینکه درآمد‌های اخیر مرسک نشان می‌دهد که فضای مثبت بازار و قرارداد‌های بلند مدت چشم‌انداز صنعت کانتینری را تقویت می‌کند، یاد‌آور شد: در حال حاضر چشم‌انداز مرسک بر اساس شاخص‌های شرکت خدمات مالی، تحقیقاتی و سرمایه گذاری Moody’s  مثبت می‌باشد.

وی افزود: حمل‌و‌نقل کانتینری علی‌رغم اینکه با کاهش قیمت مواجه است، اما تمرکز بر مشتری مداری و انعقاد قرارداد‌های بلند مدت و چند ساله می‌تواند به عبور از شرایط فعلی کمک کند، زیرا همین عوامل باعث ارتقا خط کشتیرانی مرسک در رتبه بندی مؤسسه Moody’s شده است.

"دانیل هارلید" تحلیلگر ارشد Moody’s در این زمینه گفت: مرسک به تقویت سیستم عملیاتی خود در ماه‌های گذشته پرداخت، در این میان بازار صنعت کانتینری فضای مطلوبی را برای بهبود کارآیی و ادغام برخی فعالیت‌ها ایجاد کرد و چشم‌انداز مثبتی را پیشِ روی اپراتور‌ها گشود.

وی افزود: به طور کلی تولید سرمایه‌های نقدی مثبت، همراه با توجه به سهام سهامداران، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به میزان قابل ملاحظه‌ای بدهی‌های منفی را به درآمد و سود مثبت تبدیل کنند.

به گفتۀ وی مؤسسۀ Moody’s انتشار اوراق بلند‌مدت و میان‌مدت مرسک را برای افزایش سهام سهامداران تایید کرده و از آن به عنوان چشم‌انداز مثبت پایدار یاد کرده است.

مؤسسه Moody’s در ادامه گزارش خود یاد‌آور شده است حجم تجارت در بخش لجستیکی از ۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده  و به ۱۲ میلیارد دلار رسیده  که این رقم قابل توجه است.

به همین جهت مؤسسه Moody’s انتظار دارد که بازار حمل‌و‌نقل کانتینری از حالت فعلی خارج شده وعادی شود تا نرخ حمل‌و‌نقل به ثبات برسد.

این مؤسسه هشدار می‌دهد که رشد ناوگان کانتینری در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت، اگرچه انتظار داریم شرایط بازار برای حمل‌و‌نقل کانتینری چالش برانگیز شود، اما ادامۀ عملکرد عملیاتی قوی مرسک همراه با یک سیاست مالی متعادل نشان داد بازار حمل‌ونقل کانتینری از ثبات نرخ‌ها و جلوگیر‌ی از پایین آمدن نرخ‌ها  در سه ماهه بعدی حمایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار