۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

آمادگی روس اکسیم برای تامین مالی خرید کشتی از سوی ایران

آمادگی روس اکسیم برای تامین مالی خرید کشتی از سوی ایران
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: روس‌اکسیم می‌تواند همچنین در تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند خرید کشتی و ایجاد و احداث زیر ساخت‌های لازم برای کریدور شمال و جنوب، نقش مهمی ایفا کند.
کد خبر: ۹۳۶۸۹
به گزارش مانا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه تفاهم‌نامه ما با اکسیار برخلاف سایر کشور‌ها زمان‌بر شده، افزود: اگر تلاش کنیم این قرارداد به امضا برسد، بسیاری از تجار ایرانی که از بازار روسیه شناخت کافی ندارند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. در جلسه قبلی هم به این مساله اشاره شد که این قرارداد، فرصتی مناسب برای بهره‌مندی هرچه‌بهتر تجار از ظرفیت‌های صادراتی بوده و به‌نوعی موتور محرک تجار ایرانی و روسی خواهد شد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که تا دو هفته آینده این سند نهایی و آماده امضا شده تا سریع‌تر مشکل تجار دو کشور برطرف شود.

پیمان‌پاک آمادگی ایران را در خصوص ایجاد ارتباط بانکی با روس‌اکسیم با توجه به حضور نماینده بانک در این نشست اعلام و تاکید کرد که ایران برای تبادلات مالی تجار دو کشور آماده است تا از تمام ظرفیت‌های بانکی دو کشور در راستای تسهیل مالی تجار، استفاده کند.

وی ادامه داد: روس‌اکسیم می‌تواند همچنین در تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند خرید کشتی و ایجاد و احداث زیر ساخت‌های لازم برای کریدور شمال و جنوب، نقش مهمی ایفا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار