۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

توقف تولید کانتینر یخچال‌دار توسط چین و دانمارک با رأی وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا تولید کانتینر یخچال‌دار هوشمند توسط شرکت مرسک و چین را متوقف کرد.
کد خبر: ۹۳۶۸۰

توقف تولید کانتینر یخچال‌دار توسط چین و دانمارک با رأی وزارت دادگستری آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا مؤسسه لویدز‌لیست گزارش داد در سپتامبر سال ۲۰۲۱ قرار‌دادی برای تولید کانتینر یخچال‌دار توسط شرکت mci مرسک و گروه بین‌المللی تولید کانتینر چین cimc به ارزش ۹۸۷ میلیون دلار منعقد شد تا کانتینر‌ها در چین تولید شود.

در این راستا اخیراً وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این قرارداد به منظور جلوگیری از کنترل و انحصار تولید کانتینر یخچال‌دار توسط چین پذیرفته نیست.

در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است در حال حاضر ۹۰ درصد کانتینر‌های معمولی و یخچال‌دار و عایق‌بندی شده تحت کنترل چین است که این کار مورد قبول سایر کشور‌ها نیست، زیرا چهار کشور تأمین کنندۀ تجهیزات مربوط به تولید کانتینر هستند.

بر اساس این گزارش اگرچه شرکت مرسک با اظهار تأسف از رأی وزارت دادگستری آمریکا توقف تولید را پذیرفته است، اما اظهار نظر رسمی از سوی دولت چین اعلام نشده است.

"پاتریک آنی" مدیر ارشد مالی مرسک در این زمینه گفت: مایۀ تأسف است که آمریکا اجازۀ اجرای چنین قرار‌دادی را نمی‌دهد.

"جاناتان کانتر" دستیار کل ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا نیز دراین‌باره اظهار داشت: به منظور تأمین نیاز مصرف کنندگان، اپراتور‌ها‌ی کشتی، تأمین کنندگان کالا در کشور‌های مختلف نباید انحصار در تولید محصولی را بپذیرند و ما اجاز‌ه نمی‌دهیم محصولاتی با قیمت انحصاری بالاتر و با کیفیت پایین‌تر توسط چین تولید شود. در واقع با چنین حرکتی همه چیز در اختیار چین قرار می‌گیرد.  

شایان ذکر است شرکت تولید کانتینر یخچال‌دار mci  توسط چین و دانمارک در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و در حال حاضر ۲۳۰۰ کارمند در چین و دانمارک دارد که تولید کانتینر در چین انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار