۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

شاخص اصلی کشتی‌های فله‌بر در بورس بالتیک پایین آمد

شاخص اصلی کشتی‌های فله‌بر در بورس بالتیک در تاریخ ۱۴ اگوست به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسید.
کد خبر: ۹۳۵۸۸

شاخص اصلی کشتی‌های فله‌بر در بورس بالتیک پایین آمد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد شاخص کل کشتی‌های کیپ‌سایز، پاناماکس و سوپراماکس به پایین‌ترین میزان از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۱۴ آگوست رسید.

بر این اساس شاخص کشتی‌های کیپ‌سایز برای سومین بار حدود ۱۶ درصد سقوط کرد و به ۱۰۹۸ واحد رسید که بیشترین اُفت در ۱۱ روز اخیر است.

بر این اساس میانگین درآمد روزانه کشتی‌های کیپ‌سایز که محموله‌های ۱۵۰ هزار تُنی سنگ‌آهن و زغال‌سنگ را جابه‌جا می‌کنند با ۱۷۹۴ دلار کاهش به ۹۴۰۴ دلار رسید.

این در حالی است که تولید روزانۀ زغال‌سنگ چین در ماه جولای ۱۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

در همین حال شاخص کشتی‌های پاناماکس نیز برای پانزدهمین بار دیروز با کاهش مواجه شد و به پایین‌ترین حد خود در یک ماه اخیر یعنی ۱۸۸۵ واحد رسید.

در این راستا میانگین درآمد روزانۀ کشتی‌های پاناماکس که محموله‌های زغال‌سنگ و غلات را با ظرفیت ۶۰ تا ۷۰ هزار تُن حمل می‌کنند ۱۹۴ دلار اُفت کرده و به ۱۶۹۶۷ دلار رسید.

در این ارتباط بر اساس گفته‌های مسئولان وزارت کشاورزی اوکراین صادرات غلات اوکراین با ۴۶ درصد کاهش از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون به ۲.۶۵ میلیون تُن رسیده است.

در پایان این گزارش آمده است شاخص کشتی‌های سوپراماکس برای دومین بار افزایش یافت و در  ۱۴ آگوست نسبت به ۲۰ جولای ۱۴ واحد بالا رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار