۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان خبر داد و گفت: بر این اساس در برخی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی در سواحل و فرا‌ساحل و افزایش تلاطم دریا در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۰۱

هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان اظهار داشت: بر اساس این هشدار در برخی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی در سواحل و فرا ساحل استان بوشهر همراه با افزایش تلاطم خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

وی زمان وقوع این وضعیت را از ۱۴ تا ۱۵ مردادماه دانست و بیان کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش موج دریا تا ۱۲۰ سانتیمتر از جمله مخاطرات این وضعیت در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نوع مخاطره را وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی شرقی تا جنوب غربی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر دانست.

شکوهی‌پور منطقه اثر را جمعه ۱۴ مرداد سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر و شنبه ۱۵ مرداد سواحل و فراساحل شمالی و فراساحل مرکزی استان بوشهر دانست و بیان کرد: اثر مخاطره افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر است.

وی توصیه کرد: لازم است ضمن احتیاط از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان خوددداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار