۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

آغاز همایش روز چابهار در هند

آغاز همایش روز چابهار در هند
همایش روز چابهار امروز ۹ مرداد به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هند و با حضور شرکت‌های فورواردر هندی، نمایندگان بخش‌های خصوصی و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان در محل هتل تاج محل بندر بمبئی آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۴۷۴

به گزارش مانا، در این همایش نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به ریاست جلیل اسلامی، عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر و اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی ایران، مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای کشتیرانی و مدیران بخش خصوصی در حوزه عملیات بندری بنادر کشور حضور دارند.
معرفی بندر چابهار، بررسی راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند از طریق بندر چابهار و شناسایی راهکارهای رفع موانع ترانزیت کالا از مبدا و مقصد هند به سایر کشورها از طریق بندر چابهار بخشی از اهداف برگزاری این همایش است.
 همچنین نشست‌های تخصصی بین شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا با مسئولین گمرکی و بانکی طرف هندی برگزار خواهد شد.
 شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه تجارت‌های منطقه ای تاکید کرد: اهمیت چابهار باعث شده است روز اختصاصی بندر چابهار توسط دولت هند در یکی از شهرهای مهم تجاری این کشور برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار