۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

ترانزیت ۴۰ هزار خودروی خارجی از بنادر ایران به کشور‌های منطقه

ترانزیت ۴۰ هزار خودروی خارجی از بنادر ایران به کشور‌های منطقه
مدیر بنادر غرب هرمزگان از ورود و ترانزیت ۴۰ هزار دستگاه خودروی خارجی طی ۴ ماهه امسال از بندر لنگه به آسیای میانه و برخی کشور‌های همسایه از خاک کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۴۷

به گزارش مانا به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب در تشریح میزان ترانزیت خودرو در چهارماهه ۱۴۰۱ اظهار داشت: عواملی نظیر افزایش ساعات تخلیه شناورها، کاهش سرویس تایم شناورها، کاهش بروکراسی و تسریع در ترخیص خودروها از یک سو و فعالیت نظام مند شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی از سوی دیگر باعث شد تا ترانزیت خودرو در ۴ ماهه اول سال جاری در بندرلنگه از مرز ۴۰ هزار دستگاه عبور کند.

وی تصریح کرد: بندر لنگه با داشتن پیشینه تاریخی در حوزه ترانزیت کالا و خودرو در سالیان اخیر با آماده سازی زیر ساخت‌های بندری تعداد ۲۳ شرکت حمل و نقل بین‌المللی از مبادی پورت راشد امارات متحده عربی و الرویس قطر به مقصد کشورهای آسیای میانه، کشورهای اوراسیا و اقلیم کردستان فعالند و پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با کشور قزاقستان ورود خودروهای ترانزیت به این بندر افزایش چشم گیری یافته است.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان، سالیانه بیش از ۱۳۰ هزار خودرو از بندر لنگه به مقاصد مذکور توسط ۲۰ هزار تریلر و یا کامیون سواری کش حمل و جابه جا می‌شود.

وی پیش بینی کرد: با روند صعودی ترانزیت خودرو در ۴ ماهه نخست سال جاری که از روند ۱۲ درصدی برخوردار است جابه جایی آمارها در این بخش تا پایان سال دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار