۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

ترانزیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رشد ۱۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان و همچنین ترانزیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در تیر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹

ترانزیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه


به گزارش مانا، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالا‌های نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۶۶ هزار ۸۴۰ تن رسید که نشانگر رشد ۱۵ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است و همچنین بنادر غرب هرمزگان توانسته جایگاه سوم این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.
عسکری نسب ضمن اشاره به جابجایی ۳۰ هزار و ۵۰۲ دستگاه خودروی ترانزیتی در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۵۱۶ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط پنج هزار و ۸۴ سواری کش و کامیون حمل خودرو بارگیری به درب خروج هدایت شده است.
گفتنی است رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر و بهره گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌های لازم، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری در این حوزه، با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، معیشت قابل توجهی از خانوار‌ها تامین شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار