۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

کلیه دریانوردان گروه کشتیرانی، ایرانی هستند/کشتیرانی برای ساخت شناور معطل خارجی‌ها نمی‌ماند/ رشد ۱۶ درصدی حمل بار در دریای خزر در دو سال آتی با ورود چهار فروند شناور

کلیه دریانوردان گروه کشتیرانی، ایرانی هستند/کشتیرانی برای ساخت شناور معطل خارجی‌ها نمی‌ماند/ رشد ۱۶ درصدی حمل بار در دریای خزر در دو سال آتی با ورود چهار فروند شناور
نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز تمامی کارکنان دریایی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با افتخار ایرانی هستند، گفت: کشتیرانی با برنامه ریزی در حوزه طراحی و مهندسی با کارشناسان و سازندگان داخلی و استفاده از توان داخل قراردادهایی با سازندگان داخلی منعقد کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۲۴

به گزارش خبرنگار مانا، محمدرضا مدرس خیابانی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه در سال ۹۸، حدود ۶۷۰ نفر دریانورد خارجی در ناوگان گروه کشتیرانی شاغل بودند، تصریح کرد: این تعداد دریانورد خارجی، در سال ۹۹ به نصف کاهش یافت و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در سال ۱۴۰۰ تمامی کارکنان شاغل در بخش دریایی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایرانی هستند.
وی با یادآوری اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در تمام نقاط دنیا حضور و تردد دارند، تصریح کرد: حضور ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان نشانه دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که توان این سرزمین را یک بار دیگر به رخ قلدرهای جهانی می کشد.
مدرس خیابانی با قدردانی از زحمات نیروهای نظامی کشور در پشتیبانی از ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه اقدامات مقتدرانه فرماندهی نیروی دریایی سپاه و حمایت های این بخش، مایه دلگرمی کارکنان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، ضمن اینکه همراهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این ناوگان ملی، مایه قوت قلبی است.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در جایگاه چهاردهم بزرگترین ناوگان‌های کانتینری جهان و به عنوان بزرگترین ناوگان منطقه خاورمیانه مطرح است، به برخی مشکلات و موانع تحریمی اشاره کرد و گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال گذشته، با حمل بیش از ۲۷ میلیون تن کالا و رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۹۹، رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشت که در تاریخ فعالیت این مجموعه ماندگار شده است.
وی افزود: این موفقیت به همت دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از ۱۴۰ فروند کشتی اقیانوس پیما حاصل شده است.
مدرس خیابانی با اعلام اینکه عملکرد گروه کشتیرانی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته رشد را نشان می‌دهد؛ اظهار کرد: با این روند امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیز رکوردی تازه از حمل کالا را به ثبت برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبرد ایرانی سازی کارکنان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: با خروج نیروهای خارجی از مجموعه، بیش از ۸۰۰ نفر از جوانان ایرانی علاقمند و مستعد در بخش‌های مختلف دریایی به استخدام درآمدند.
وی ادامه داد: در این راستا، با برگزاری کنکور سراسری ۳۰۰ نفر در موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جذب شدند که در حال آموزش هستند و این امر، نویدی برای در اختیار داشتن افسران توانمند ایرانی در بخش دریایی کشور است.
نائب رئیس هئیت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران تصریح کرد: در جهت کمک به توسعه آموزش دریانوردی در کشور و با هماهنگی صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۰۰ نفر از دانشجویان مؤسسات مختلف آموزشی دریانوردی به صورت کدت جذب شدند تا مقدمات فعالیت دریایی آنها فراهم شود.
وی با اشاره به رفع موانع کرونایی، گفت: با واکسیناسیون گسترده و فروکش کردن کرونا، این امکان فراهم شد که مجدداً خانواده‌های همکاران دریانورد بتوانند بر روی کشتی‌ها، آنها را همراهی کنند.
مدرس خیابانی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پس از دو دهه برای دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر خدمات در جهت ارتقاء رضایت شغلی دریانوردان دانست و افزود: در سال گذشته با راه‌اندازی سیستم SRM ارتباط با دریانوردان و خانواده‌های آنها متحول شده است، همچنین طی این مدت بیمه تکمیلی و برخی دیگر از انواع بیمه‌ها برای تمامی دریانوردان شاغل در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی و برقرار شده است.
وی تامین نیازهای ناوگان با اتکاء به توان داخلی را از دیگر دستاوردهای مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون تمام نیازهای ناوگان از سوخت، رنگ، روغن و سایر تجهیزات، به اتکای تولیدات داخلی تامین می‌شود که ارزش آن در سال گذشته بالغ بر ۳۳۰ میلیون دلار  بوده است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌های تازه این گروه با صنایع کشتی‌سازی داخلی نیز اشاره‌ و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما تامین شناورهای نو و توسعه ظرفیت ناوگان بود که به واسطه تحریم‌ها، امکان تامین آن از خارج نیست، بنابراین با استفاده از توان داخلی دست به کار افزایش ظرفیت ناوگان شده‌ایم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون با نهایی شدن قرارداد ساخت چهار فروند شناور، دو فروند جنرال کارگو و دو فروند رو-رو، ساخت این شناورها برای الحاق به ناوگان در کشتیرانی دریای خزر آغاز شده است.
مدرس خیابانی با بیان اینکه با ساخت این شناورها ۱۶ درصد به ظرفیت ناوگان در شمال کشور افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: امید داریم این قرارداد در موعد مقرر دو ساله اتمام یافته و شناورها تحویل ناوگان شوند. البته بازهم قراردادهایی بابت ساخت شناور در شمال منعقد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر‌ منتظر خارجی‌ها می‌ماندیم، فرصت توسعه ناوگان را از دست داده بودیم، درباره توسعه ناوگان در بنادر جنوبی نیز‌ گفت: قرارداد ساخت چهار فروند شناور اقیانوس‌پیما در این بخش نیز در فرآیند اجرا قرار دارد.
مدرس خیابانی با اشاره به اجرای پروژه راهبردی کریدور شمال-جنوب که بر عهده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، گفت: گروه کشتیرانی تمام همت خود را برای ارائه خدمت در کریدور شمال- جنوب به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تعمیرات شناور در داخل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته تمامی شناورهای گروه در داخل تعمیر شدند، ضمن اینکه در سال جاری نیز، ۴۳ فروند شناور در داخل کشور تعمیرات ادواری خود را انجام خواهند داد.
وی در پایان اشاره‌ای نیز به توسعه بخش فنّاوری اطلاعات در گروه کشتیرانی داشت و گفت: با تلاش جوانان ایرانی و یاری شرکت‌های دانش بنیان، تمام حملات سایبری به این ناوگان ملی، با موفقیت دفع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار