۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

روز جهانی دریانورد فردا با حضور وزیر راه برگزار می‌شود/ تقدیر از دریانوردان نمونه کشور

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مراسم روز جهانی دریانورد، فردا ۶ تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و دست اندرکاران صنعت حمل و‌نقل دریایی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۸
روز جهانی دریانورد فردا با حضور وزیر راه برگزار می‌شود/ تقدیر از دریانوردان نمونه کشور
 
به گزارش مانا، علی اکبر مرزبان با اشاره به  تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی دریانورد در کنفرانس دیپلماتیک بازنگری کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی (STCW) در ژوئن ۲۰۱۰  میلادی در شهر مانیل، اظهار داشت:  کنوانسیون STCW اصولاً به مقوله دریانوردان می‌پردازد، کنوانسیون مذکور در این کنفرانس مورد بازنگری و اصلاح اساسی قرار گرفت و نگارش جدید آن در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ در مانیل به تصویب رسید.
 
وی افزود: مطابق کنفرانس مانیل، مقرر شد ،  کشورهای عضو به  منظور قدردانی از زحمات دریانوردان، در ۲۵ ژوئن هر سال مراسمی تحت عنوان روز دریانورد برگزار شود و همه کشورهای عضو متعهد شدند تا روز دریانورد را در تقویم دریایی خود ثبت کنند.
 
مرزبان اعلام کرد: مراسم روز دریانورد امسال، ۶ تیرماه جاری، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگانهای دریایی و با شعار «سفر دریایی از گذشته تا حال، تجربه ات را به اشتراک بگذار» به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.
 
مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور با بیان اینکه دریانوردان طی دو سال گذشته پس از شیوع کرونا دستخوش مسائل و مشکلات عدیده‌ای شدند،‌ تصریح کرد: دریانوردی در ذات و ماهیت خود با سختی همراه است و شیوع ویروس کرونا کار را برای دریانوردان بیش از پیش سخت کرد و با مشکلات عدیده‌ای از جمله واکسیناسیون، تعویض خدمه در کشورهای مختلف،‌ اتمام قرارداد و الزام حضور در کشتی پس از پایان طول مدت قرارداد روبه‌رو شدند.
 
مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر خاطرنشان کرد: در مراسم روز جهانی دریانورد امسال، از دریانوردان نمونه کشور در سال ۱۴۰۱، با اهدای لوح تقدیر، قدردانی می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار