به گزارش مانا، درباره مصوبه جدید هیئت وزیران مبنی بر یارانهای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بینالمللی تردد میکنند، اظهار داشت: حدود یک سوم هزینه حملونقل دریایی مربوط به سوخت است و در این رابطه باید چارهاندیشی میشد که در نهایت با مصوبه اخیر دولت، شاهد کاهش بیش از ۳۰ درصد هزینه شناورها خواهیم بود.
وی ادامه داد: تصیم جدید دولت مبنی بر یارانهای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بینالمللی تردد میکنند به عنوان یک کاتالیزور عمل خواهد کرد و نباید از تصمیمات بلندمدت برای بهبود وضعیت شناورهای مسافری غافل بمانیم.
سرمایهگذاری در حوزه شناورها هزینهبر است
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه سرمایهگذاری در حوزه شناورها بسیار هزینهبر است، عنوان کرد: ضرورت دارد، تسهیلات لازم در اختیار سرمایهگذاران علاقمند در این حوزه قرار گیرد و حمایتهای لازم انجام شود تا سرمایهگذاری فعالان اقتصادی در حوزه حملونقل دریایی و به ویژه شناورهای مسافری، توجیه اقتصادی داشته باشد.
ضیایی با اشاره به اینکه حمایت از حملونقل دریایی به ویژه در بخش شناورهای مسافری نیازمند اقدامات متعددی است، گفت: وجود ترمینالهای مسافری فعال، ارائه خدمات و پشتیبانی مناسب به مسافران، ایجاد ساختار مناسب از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش سفرهای دریایی و...از جمله مواردی است که برای تحقق پویایی در بخش سفرهای دریایی باید به آن توجه داشت.
ضرورت حمایت دائمی از سفرهای دریایی
وی افزود: حمایتها از حملونقل دریایی به ویژه در بخش سفرهای دریایی باید دائمی باشد و اجازه ندهیم شناورها پای اسکله خاک بخورند و غیرفعال باشند.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با اشاره شرایط سخت اقتصادی خطوط کشتیرانی در برهه زمانی فعلی، خاطرنشان کرد: خطوط کشتیرانی از نظر اقتصادی به سختی در حال پیشبرد فعالیتهای خود هستند و باید مورد حمایت واقع شوند.