۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

بازدید سفیر کشورمان در یونان از کشتی توقیف شده حامل نفت ایران

بازدید سفیر کشورمان در یونان از کشتی توقیف شده حامل نفت ایران
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن به منظور جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان از کشتی توقیف‌شده حامل نفت ایران بازدید کرد.
کد خبر: ۹۳۰۷۲

به گزارش مانا به نقل از تسنیم، احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن، در ادامه اقدامات و فعالیت‌های دیپلماتیک و حقوقی فشرده طی چند هفته گذشته به منظور جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان، بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه) جهت اطلاع از آخرین تحولات میدانی، از کشتی لانا حامل نفت ایران در ساحل بندر کاریستوس بازدید و در دیدار با کاپیتان این کشتی آخرین تحولات را مورد بررسی قرار داد.

وی در این سفر اعلام کرد «مصمم هستیم از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک و حقوقی برای جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان و حفاظت از اموال ملت بزرگ ایران استفاده کنیم. ما نباید اجازه دهیم هیچ کشور ثالثی، روابط تاریخی دو کشور را گروگان اغراض سیاسی خود قرار دهد».

گارد دریایی یونان روز ۱۹ آوریل (حدود ۴۰ روز پیش) نفتکش روسی پگاس را در کناره جزیره ائوبویا توقیف کرد. این شناور چند روز بعد برای مقابله با تحریم‌های اروپایی علیه روسیه به لانا تغییر نام داد. دولت یونان اعلام کرد ۱۱۵ هزار تُن نفتِ ایران در نفتکش لانا را به ایالات متحده آمریکا تحویل می‌دهد.  

مقام‌های پلیس بندری یونان گفته‌اند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و در جهت اجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می‌شود. وزارت خارجه ایران اعلام کرد که شکایت این کشور از یونان را به اطلاع سازمان جهانی دریانوردی رسانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار