۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
با نقش‌آفرینی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛

افزایش ۵ برابری تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی در بندر سالیانکا

با توجه به سرمایه‌گذاری و نقش‌آفرینی جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر استراخانسکی(سالیانکا)، میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی به ایران در بندر استراخانسکی طی سال گذشته ۵ برابر شد و سرمایه گذاری سهامداران ایرانی در توسعه زیرساخت‌های این بندر افزایش قابل توجهی یافته است.
کد خبر: ۹۳۰۱۰

افزایش ۵ برابری تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی در بندر سالیانکا

به گزارش خبرنگار مانا، افزایش گردش کالا در منطقه، موجب ظرفیت‌سازی امکانات در بنادر آستراخان شده؛ به گونه‌ای که طی یک سال اخیر حجم تخلیه و بارگیری محموله‌های وارداتی مانند غلات، آرد، روغن، سلولز و مواد شیمیایی تنها  در بندر استراخانسکی (سالیانکا) پنج برابر شده است.

در این میان، برنامه‌های توسعه‌ای بسیاری برای این بندر در نظر گرفته شده؛ به گونه‌ای که امسال  مساحت این بندر به میزان ۹۰۰۰ متر مربع افزایش پیدا می‌کند که اجازه می‌دهد تعداد ۳۰۰ واگن به صورت همزمان در بندر مستقر و مساحت انبار СВХ بیشتر شود که برای دپو محموله‌های وارداتی مساله‌ای حیاتی خواهد بود.

با توجه به اینکه مسیر بیشتر کشتی‌هایی که از آستراخان حرکت می‌کنند به سمت ایران می‌باشد، سال گذشته سهامداران ایرانی  بیش از ۷۰۰ میلیون روبل در  این بندر سرمایه گذاری کردند که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه حضور پررنگی داشته است.

 ایران در توسعه بندر مورسکوی  نیز مشارکت دارد؛ به گونه‌ای که مسیر‌های لجستیکی جدیدی در حال ایجاد است. بنا به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هم اکنون تجارت در بخش شرقی مورد تقاضای شدید قرار گرفته است و از ظرفیت‌های آن در چند سال آینده به صورت کامل استفاده خواهد شد که به هر حال این امر باعث می‌شود گلوگاه‌های این مسیر‌ها کم کم شناسایی شوند. منظور از این گلوگاه کانال ولگا- خزر است؛ به این معنا که مسیر‌هایی که قبلاً از بنادر نووروسیسک و سن پترزبورگ عبور می‌کردند، امروز به سمت آستراخان منتقل می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار