۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

تحریم‌های نفتی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به مرحله اجرا در آمد

تحریم‌های جدید نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه از تاریخ ۱۵ ماه می‌ به مرحله اجرا در آمد.
کد خبر: ۹۲۹۸۸

تحریم‌های نفتی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به مرحله اجرا در آمد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به اینکه اتحادیه در پی دستیابی به یک اجماع کلی لازم بین کشور‌های اروپایی است، یاد‌آور شد: با اعمال تحریم‌های جدید کشور‌های عضو اتحادیه واردات نفت از روسیه را به مدت شش ماه و محصولات پالایش شده را به مدت یک‌سال متوقف خواهند کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه گفت: برای جلوگیری از اختلال بیشتر در واردات نفت آمادگی دارند.

وی گفت: سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۹ درصد واردات نفت خام اتحادیه اروپا از طریق روسیه تامین شد همچنین ۴۳ درصد از گاز وارداتی این اتحادیه را صادرات گاز روسیه تشکیل می‌دهد به هر حال این تحریم تأثیر چشمگیری بر بازار انرژی اروپا داشته  و باعث تغییرات قابل توجهی در تجارت نفت و گار سراسر جهان می‌شود که در این ارتباط کشور‌های اروپایی به دنبال تأمین نفت و گاز از سایر کشور‌ها  بدون روسیه هستند، اما  اپراتور‌های کشتی‌های غیر اتحادیه اروپا از تجارت نفتی با روسیه منع نشدند.

بر اساس این گزارش "جان لیراس" مدیر شرکت دریایی Paralos و عضو هیئت مدیره ICS در این رابطه گفت: نگرانی بیشتر برای مالکان کشتی‌های اتحادیه اروپا از آن جهت است که تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل کشور‌های غیر اتحادیه‌ای هم باشد که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

اعمال تحریم‌های جدید می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه‌های حمل‌و‌نقل و افزایش قیمت محصولات داشته باشد، زیرا تانکر‌های نفتی و حامل‌های گاز اتحادیه اروپا سهم بزرگی در تجارت نفتی دارند.

در همین حال گفته می‌شود کمیسیون اتحادیه اروپا به دنبال آن است که بتواند چند کشور از جمله مجارستان و اسلواکی را از این تحریم‌ها مستثنی کند تا بتواند از طریق کشتی‌های این کشور‌ها منابع نفتی خود را تأمین کند.

در پایان این گزارش آمده است تحریم‌های جدید  شامل ممنوعیت تجارت شرکت‌های اروپایی با شرکت‌های نفتی است  که روسیه سهام آن‌ها را در کنترل خود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار