۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

هشدار مدافعان محیط زیست به توقیف نفتکش در آب‌های یونان

مدافعان محیط زیست در پی توقیف نفتکش روسی حامل نفت ایران در آب‌های یونان در خصوص مخاطرات زیست محیطی بر منطقه به دولت یونان هشدار دادند.
کد خبر: ۹۲۹۷۱

هشدار مدافعان محیط زیست به توقیف نفتکش در آب‌های یونان

به گزارش مانا، انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نفتکش روسی LANA (پگاس سابق) با ظرفیت ۱۱۵۰۰۰ تن بارگیری نفت خام به دلیل نقص فنی، ۴۰ روز است که در خلیج کاریستوس توقیف شده است. ما به ابعاد سیاسی این موضوع ورود نمی‌کنیم، اما به نقل از گزارش‌های سایت‌های محلی و رسانه‌های خارجی، قرار است نفتکش دیگری در کنار نفتکش مذکور پهلو گرفته تا محموله نفتکش پگاس به آن نفتکش منتقل شود.

در این بیانیه آمده است: حتی اگر فقط یک هزارم محموله در طی فرآیند انتقال به دریا نشت کند، خسارت زیست محیطی غیرقابل محاسبه‌ای وارد خواهد شد.

انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان در این بیانیه اعلام کرده است: ما به دلیل داشتن منافع مشروع، درخواست می‌کنیم که این نفتکش فوراً از خلیج کاریستوس خارج و به منطقه‌ای مناسب برای انجام عملیات انتقال که تمام شرایط ایمنی را داشته باشد، منتقل شود. محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین دیگری بابت گزینه‌های سیاسی دولت پرداخت کند و نفتکش روسی باید بندر کاریستوس را ترک‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار