۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر سرمایه‌گذاری شد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر سرمایه‌گذاری شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۸

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر سرمایه‌گذاری شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری اظهار داشت: در سال گذشته و در راستای انجام طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری پیش بینی سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه بنادر استان بوشهر شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: انجام مطالعات احداث اسکله فله مایع توسط سازمان بنادر، انعقاد قرارداد برای جمع‌آوری و پردازش مواد زائد شناور‌ها و دریافت طرح سرمایه گذاری از شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث مخازن و صادرات و واردات مشتقات نفتی از جمله برنامه‌های مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای سال جاری است که در صورت موافقت سازمان عملیاتی می‌شوند.

وی ادامه داد: تکمیل اسکله پایانی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین و همچنین آماده شدن پایانه صادرات بندر دیر از جمله طرح‌هایی است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

شکیبی‌نسب به مشوق‌های اعمال شده برای سرمایه‌گذاری در بنادر استان بوشهر پرداخت و اظهار کرد: احداث زیرساخت‌ها توسط سازمان بنادر، تامین اعتبار سرمایه گذار در قالب وجوه اداره شده، تعهد سازمان نسبت به بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاری در اراضی بندری، بازده داخلی مناسب در سرمایه گذاری در اراضی بندری و اجاره بلند مدت اراضی در قالب قرارداد‌های BOt از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران بنادر استان بوشهر است.

وی یادآور شد: در ارتباط با بنادر شمالی استان بوشهر شامل گناوه، دیلم و بندر ریگ نیز طرح توسعه این بنادر در سه بازه زمانی پنج ساله در مجموع به مدت ۱۵ سال طراحی شده است.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: با اجرای طرح جامع در بنادر شمالی استان امکان تجارت منطقه‌ای برای بنادر گناوه، دیلم و بندر ریگ فراهم خواهد شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار