۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

اوراق ۱۲۶ کشتی در سه ماهه سال ۲۰۲۲

۱۲۶ کشتی از اول ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ در یارد‌های اسکراپ اوراق شد که ۷۳ درصد آن مربوط به یارد‌های جنوب شرقی آسیا بود در این مدت ۱۳ کارگر نیز آسیب دیدند.
کد خبر: ۹۲۷۳۷

اوراق ۱۲۶ کشتی در سه ماهه سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ داده‌های تحقیقاتی شرکت SteelMint نشان می‌دهد که از این تعداد، ۴۴ فروند کشتی در هند و ۳۵ فروند کشتی در بنگلادش و ۱۵ فروند کشتی در پاکستان اوراق شده‌اند.

در این گزارش آمده است افزایش قیمت فولاد و فرسودگی بیش از حد کشتی‌ها باعث شده تا این تعداد کشتی به یارد‌های اسکراپ اعزام شوند به گونه‌ای که در حال حاضر هر تُن تجهیزات اسکراپی کشتی بین ۶۷۵ تا ۷۹۰ دلار به فروش می‌رسد.

در ادامه گزارش SteelMint آمده است از تعداد حوادثی که در یارد‌های اسکراپ رخ داده یارد بنگلادش با دو کشته و چهار مجروح، یارد اسکراپ هند یک کشته و بقیه کارگران دچار آسیب‌های جسمی شد‌ه‌اند.

بر اساس این گزارش از سال ۲۰۰۹ تا کنون حدود ۷۰۰۰ کشتی در جنوب شرقی آسیا اسقاط شده که در این مدت حداقل ۴۳۰ کارگر کشته و ۳۵۴ نفر مجروح شده‌اند.

در سه ماهه سال جاری میلادی در یارد‌های اوراق کشتی اتحادیه اروپا ۱۵ کشتی، ترکیه ۱۵ کشتی و دو کشتی در چین تخریب شده‌اند.

در پایان این گزارش آمده است یارد‌های هندی رقابت شدیدی با یارد‌های اسکراپ پاکستان دارند و در این میان هشدار‌های کارشناسان محیط زیست برای رعایت مسائل زیست محیطی چندان تأثیری در فعالیت یارد‌های اوراق جنوب شرقی آسیا ندارد.

یارد‌های بنگلادش  نیز موارد ایمنی را کمتر رعایت می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار