۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

صدمین مقاوله‌نامه کار دریایی توسط سازمان جهانی کار تصویب شد

صدمین مقاوله‌نامه کار دریایی توسط سازمان جهانی کار تصویب شد
با تصویب صدمین کنوانسیون کار دریایی، استاندارد‌های جهانی صنعت کشتیرانی (MLC، ۲۰۰۶) با برگزاری مراسمی در مقر سازمان جهانی کار در ژنو مشخص شد. این بدان معناست که بیش از ۹۶ درصد از تناژ ناخالص کشتیرانی جهان اکنون تحت پوشش این استاندارد توافق شده بین المللی است که برای اکثر کشور‌های تأمین کننده نیروی کار دریانورد در جهان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۸

به گزارش مانا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، کنوانسیون کار دریایی استانداردهای جهانی را به صنعت کشتیرانی تحمیل می‌کند که بیش از ۹۶ درصد از حجم حمل و نقل جهان را پوشش می‌دهد. 

با تصویب صدمین کنوانسیون کار دریایی، استانداردهای جهانی صنعت کشتیرانی (MLC، ۲۰۰۶) با برگزاری مراسمی در مقر سازمان جهانی کار در ژنو مشخص شد. این بدان معناست که بیش از ۹۶ درصد از تناژ ناخالص کشتیرانی جهان اکنون تحت پوشش این استاندارد توافق شده بین‌المللی است که برای اکثر کشورهای تامین کننده نیروی کار دریانورد در جهان اعمال می‌شود. 

عمان صدمین کشور عضو ILO شد که این کنوانسیون را تصویب کرد. ادریس عبدالرحمن الخنجری، سفیر عمان، به‌طور رسمی اسناد تصویب را در ۲۹ مارس (فروردین امسال) ارائه کرد. 

سلطان‌نشین عمان به عنوان یک کشور دریایی برجسته در منطقه غرب آسیا مطرح است. سفیر عمان در سازمان جهانی کار می‌گوید: «این تصویب بر تعهد کشور من به رعایت مفاد کنوانسیون برای دستیابی به کار شایسته برای دریانوردان تاکید می‌کند. ما از هیچ تلاشی برای حفظ حقوق کارگری دریانوردان دریغ نخواهیم کرد.» 

ادریس عبدالرحمن الخنجری، سفیر عمان در سازمان جهانی کار گفت: «این تصویب مجدداً بر تعهد کشورم به رعایت مفاد کنوانسیون برای دستیابی به کار شایسته برای دریانوردان تأکید می‌کند. ما از هیچ تلاشی برای حفظ حقوق کارگری دریانوردان دریغ نخواهیم کرد.» 

گای رایدر، مدیرکل ILO (سازمان جهانی کار) که سند تصویب شده را ابلاغ کرد، آن را یک نقطه عطف توصیف کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار