۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
استاندار هرمزگان:

هرمزگان توجه ویژه‌ای به رویداد مهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد

هرمزگان توجه ویژه‌ای به رویداد مهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد
استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان توجه ویژه‌ای به رویداد مهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۲۵

به گزارش مانا، مهدی دوستی یکشنبه شب در حاشیه نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر در جزیره کیش از توجه ویژه استان به فرصت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبرداد و گفت: هرمزگان با توجه به بنادر خود قابلیت حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد.

وی افزود: در بحث صادرات کالا خصوصاً محصولات کشاورزی که نیازمند طی شدن یک پروسه آزمایشگاهی و تایید سلامت محصولات از حیث استفاده از سموم است نیز اقداماتی در استان انجام شد.

استاندار هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر یک پروسه شش روزه داشت که باید آزمایشات سموم سبزیجات و میوه‌ها انجام می‌شد اما برای تسریع این مساله با خرید یک دستگاه مجهز این پروسه کاهش یافت.

وی تصریح کرد: این دستگاه به قیمت ۱۸ میلیارد تومان خریداری شده و کمک می‌کند پروسه و روند انجام آزمایشات به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که بسیار کمک خواهد کرد.

دوستی گفت: در بعد برنامه ریزی باید بیش از آنکه بر روی بازی‌ها سرمایه گذاری کنیم بایستی بر روی دورانی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود تمرکز و برنامه ریزی کنیم تا با شناخت کافی از سلیقه گردشگران مختلف و با توجه به ضعف جغرافیایی قطر، امکانی فراهم کنیم که گردشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های جزایر ایران استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ما باید روی ساعت پرواز، مقاصد گردشگری در فواصل چند روزه بین بازی‌ها در دورهای مختلف جام جهانی هم تمرکز و برای آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از فرصت موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار