۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
وزیر راه خبر داد؛

پیش بینی مسافرت ۵۰۰ هزار ایرانی به قطر در طول جام جهانی

پیش بینی مسافرت ۵۰۰ هزار ایرانی به قطر در طول جام جهانی
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران برای جابه‌جایی مسافران داخلی و خارجی جام جهانی قطر با استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۲۱

به گزارش مانا، رستم قاسمی دقایقی پیش در برنامه زنده شبکه خبر درباره استفاده از امکانات جزایر ایرانی برای گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در سفری که حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور به قطر داشت قرار شد ایران مسابقات جام جهانی این کشور به لحاظ زیرساخت‌های حمل و نقلی و اقامتی در جزایر ایرانی با قطری‌ها مشارکت کند.

وی افزود: امروز وزیر حمل و نقل قطر به کیش می‌آید و موضوعات مختلفی چون حمل و نقل هوایی و دریایی و جابجایی مسافران ایرانی و خارجی برای بازدید از مسابقات جام جهانی میان کیش و دیگر بنادر ایران با قطر بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فردا بازدیدی با حضور وزیر حمل و نقل قطر از زیرساخت‌های کیش خواهیم داشت. مسئولان وزارتخانه‌های گردشگری و ورزش و منطقه آزاد کیش در این نشست حاضر هستند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به فاصله کم بین کیش و قطر پیش بینی می‌کنیم استقبال گردشگران از حضور در جزایر ایرانی زیاد باشد در حال حاضر روزانه ۳۶ پرواز میان ایران و قطر انجام می‌شود که نشان دهنده مراودات خوب هوایی دو کشور است و قرار است برای مسابقات جام جهانی تعداد پروازها افزایش یابد.

وزیر راه یادآور شد: بسیاری از شرکت کنندگان در مسابقات جام جهانی با توجه به اینکه فاصله بازی‌ها چند روز است مایلند برای بازدید از مراکز تفریحی و سیاحتی ایران به بنادر و جزایر جنوبی ایران بیایند.

قاسمی تاکید کرد: پیش بینی ما این است ۵۰۰ هزار ایرانی از جام جهانی قطر بازدید کنند خارجی‌هایی هم که به قطر می آیند می‌توانند دریایی یا هوایی به بازدید از جزایر جنوبی ایران بپردازند و ما امکان جابه‌جایی و اسکان آنها را داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار