۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

تنگه بُسفر باز شد

در پی مسدود شدن تنگه بُسفر توسط ترکیه به علت کشف یک مین دریایی در این تنگه پس از خنثی شدن توسط تیم های امنیتی آنکارا این تنگه بازگشایی شد.
کد خبر: ۹۲۵۱۵

تنگه بُسفر باز شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری آناتولی گزارش داد: با اعلام کشف مینِ دریایی در مسیر تنگۀ بسفر، این تنگه مدت محدودی برای کشف و خنثی سازی مین‌های دریایی که توسط اوکراین کار گذاشته شده مسدود شد.

بر اساس این گزارش در پی اعلام این خبر اکیپ‌های امنیتی آنکارا با حضور در محل و کشف مین‌های دریایی و اطمینان از خالی بودن مسیر از مین‌های دریایی اجازه داد تا کشتی‌ها از این تنگه عبور کنند.

خبرگزاری آناتولی در ادامه گزارش خود افزود: شایع شده بود این مین کشف شده توسط ارتش اوکراین به منظور مقابله با حملات دریایی روسیه کار گذاشته شده بود که ضمن رایزنی با هر دو کشور تیم‌های امنیتی وارد عملیات شده و نسبت به کشف یک مین اقدامات لازم را به عمل آورد.

در پایان این گزارش تاکید شده آنکارا به وساطت خود برای جلوگیری از مین گذاری مجدد از سوی کشور‌های روسیه و اوکراین ادامه داده و هماهنگی‌های لازم در این ارتباط ادامه دارد.

شایان ذکر است با انتشار خبر مسدود شدن تنگۀ بُسفر نگرانی جامعۀ دریایی برای محدود شدن فعالیت کشتیرانی در این تنگه بازتاب زیادی داشت که با ابتکار عمل ترکیه این دغدغه پایان یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار