۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

هشدار دریایی سطح نارنجی در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار دریایی خلیج‌فارس در سطح نارنجی گفت: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا سه متر از جمله خطرات در خلیج‌فارس است که باید از دریاروی با قایق‌های تفریحی و صیادی خودداری شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۱

هشدار دریایی سطح نارنجی در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر صادر شد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی در استان اظهار داشت: این بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش سرعت وزش باد‌های جنوبی در مناطق شمالی و مرکزی استان، دریا تا حدودی متلاطم می‌باشد.

وی از افزایش سرعت وزش باد در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود از امشب به تدریج با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، در ابتدا در شمال خلیج فارس و به تدریج در مناطق مرکزی و جنوبی استان، سرعت وزش باد شمال غربی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: با تداوم وزش باد تا روز سه شنبه هفته آینده، ضمن کاهش نسبی دمای هوا در استان، سواحل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور جهت وزش باد را جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت دانست و خاطر نشان کرد: وزش باد از امشب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰ و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در همه مناطق ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام خطر در تردد دریایی خلیج‌فارس تصریح کرد: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس و خطر غرق شدن شناور به ویژه شناور سبک و نیمه سنگین از جمله مخاطرات این وضعیت دریایی است.

شکوهی‌پور توصیه کرد: از تردد دریایی به‌ویژه شناور سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری و از شنا در خلیج‌فارس در این شرایط خودداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار