۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
استاندار سیستان و بلوچستان:

پیرو دستور رئیس جمهور همه سواحل برای استفاده عموم مهیا شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستور رئیس جمهور در خصوص رفع تصرفات و آزادسازی سواحل کشور برای استفاده عموم مردم به طور کامل در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
کد خبر: ۹۲۴۰۶

پیرو دستور رئیس جمهور همه سواحل برای استفاده عموم مهیا شد

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه عملکرد استان در بحث رفع تصرف اراضی ملی قابل قبول است، اظهار داشت: حدود ۷۵ هکتار در شمال این استان، ۵۵ هکتار در منطقه جنوب و در مجموع ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی از ابتدای سال تاکنون در استان رفع تصرف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به موضوع رفع تصرف اراضی ملی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: به دنبال دستور صریحی که رئیس جمهور دادند و به تمام استانداران سراسر کشور ابلاغ شد، نشست‌های  بحث ساماندهی سواحل  در استان برگزار شد.

وی افزود: آن چیزی که  می‌توانیم به عنوان نتیجه کار اعلام کنیم این است که حدود ۴۷۰ کیلومتر ساحل در جنوب سیستان و بلوچستان داشتیم که فقط ۳۰ کیلومتر آن درگیر بود و از این میزان نیز ۲۳ کیلومتر در اختیار نیرو‌های مسلح،   بنادر و شیلات قرار داشت که به لحاظ ماهیت کارشان حتماً باید به سواحل متصل باشند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: از هفت کیلومتر باقیمانده این ۳۰ کیلومتر درگیر در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان، دو هزار و ۵۰۰ متر در اختیار برخی از دستگاه‌ها مثل  دانشگاه‌ها و مراکز  علمی با کاربری‌های خاص آن دستگاه بود که طبق مصوبه  شورای حفاظت و ساماندهی  سواحلی که برگزار شد با  هماهنگی دادستان و دستگاه‌های قضائی قرار بر این شد  که کاربری این ساختمان‌ها نیز به صورت  عمومی باشد  و مردم بتوانند از این ساختمان‌ها  استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع  بر اساس دستور ریاست جمهور هیچ نقطه مسدود شده‌ای به سمت ساحل برای مردم نداریم و مردم  می‌توانند تردد آزادانه داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار