۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌های دریایی در خوزستان را توسعه می‌دهد

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از توسعه رشته‌های فنّی دریایی در خوزستان بر اساس آمایش سرزمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۸۲

دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌های دریایی در خوزستان را توسعه می‌دهد

دکتر محسن جهانشاهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: این دانشگاه بنا دارد با توجه به ظرفیت‌های کشتیرانی، دریانوردی، صیادی، بنادر و گردشگری در خوزستان رشته‌های متناسب با این ظرفیت‌ها را راه اندازی کند.

وی گفت: رشته‌های فنون دریایی از رشته‌های جذاب و مورد نیاز بازار و صنایع دریایی است و دانشگاه فنّی و حرفه‌ای از سال آینده چندین رشتۀ فنی دریایی در خوزستان با اولویت دانشجویان بومی ایجاد خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه خوزستان با کمبود نیرو‌های فنی مرتبط با دریا همچون فلات قاره، غواصی، تعمیرات شناور، جوش زیرآب، ملوانی و گردشگری دریایی رو‌به‌رو است، افزود: با وجود آنکه خوزستان استانی ساحلی است، ولی بیشترین تعداد بیکاران در  این مناطق ساحلی هستند که امیدواریم با راه اندازی رشته‌های فنی دریایی، بتوانیم ضمن ایجاد اشتغال نیاز‌های صنایع دریایی، گردشگری و کشتیرانی را با تربیت تکنسین فنی تأمین کنیم.

جهانشاهی افزود: ۸۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند و طبعاً تکنسین‌های فنی دریایی می‌تواند سهم مهمی از اشتغال در مناطق ساحلی استان را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیکاران در مناطق ساحلی خوزستان را افراد فاقد مهارت بیان کرد و افزود: این دانشگاه با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی دارد دوره‌های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه‌ای را در گرایش‌های فنون دریایی برگزار کند.

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ابراز امیدواری کرد: با تربیت نیرو‌های فنی دریایی، زمینه برای توسعه صنایع دریایی در مناطق ساحلی خوزستان فراهم شود.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل، هفت بندر فعال دارد. بیشترین صنایع دریایی استان در مناطق خرمشهر، آبادان و چوئبده متمرکز هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار