۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

تخلیه و بارگیری ۳۸ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۳۸ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۹۲۰۴۸

تخلیه و بارگیری ۳۸ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا عادل دریس در جریان بازدید سفیر ژاپن در تهران ضمن تبیین ویژگی‌های این بندر بزرگ جمهوری اسلامی ایران افزود: ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر سالانه ۵۰ میلیون تن است.

وی در ادامه با اشاره به وسعت مجتمع بندری امام خمینی (ره) و فاز‌های آتی توسعه آن گفت: پنج هزار هکتار از اراضی این بندر برای توسعه عملیات لجستیک بندری در نظر گرفته شده است و این بندر به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود.

سفیر ژاپن در تهران که در رأس هیئتی وارد بندر امام‌خمینی (ره) شد با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

کازو توشی آیکاوا در گفتگو با رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ضمن ضمن اظهار خرسندی از حضور در این بندر بزرگ تجاری بیان داشت: بندر امام خمینی (ره) از مهمترین بنادر ایران است و حجم قابل توجهی از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.

وی ضمن اظهار تمایل برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری خاطرنشان کرد: این بازدید در ارزیابی ما از این بندر و برنامه ریزی‌های آتی سودمند خواهد بود.

 بازدید از بخش‌های بندری و دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) و بررسی ابعاد مختلف بازرگانی این بندر از دیگر بخش‌های بازدید سفیر ژاپن و هیئت همراه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار