۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

مهم‌ترین رویداد لجستیکی ایران در چابهار برگزار می‌شود

مهم‌ترین رویداد لجستیکی ایران در چابهار برگزار می‌شود
دبیر همایش لجستیک چابهار گفت: مهم‌ترین رویداد لجستیکی ایران با حضور همه نهاد‌ها و ارگان‌های دخیل دولتی و خصوصی در حمل و نقل و لجستیک پنجشنبه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۴۸

به گزارش مانا به نقل از تسنیم محدثه رحمانی با بیان اینکه یک کم‌کاری مفرط برای تبدیل چابهار به هاب لجستیکی کشور اتفاق افتاده، اظهار داشت: مهم‌ترین رویداد لجستیکی ایران با حضور همه نهاد‌ها و ارگان‌های دخیل دولتی و خصوصی در حمل و نقل و لجستیک پنجشنبه آغاز می‌شود.

دبیر همایش لجستیک چابهار گفت: در این همایش ملی که مهم‌ترین رویداد لجستیکی ایران ایران است همه نهاد‌های دولتی و خصوصی دخیل در لجستیک حضور دارند؛ سازمان‌های دولتی مانند سازمان بنادر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت زیرساخت، شرکت راه آهن، سازمان راهداری و صدالبته وزارت‌خانه‌های راه و خارجه شرکت می‌کنند و بسیاری از شرکت‌کننده‌ها در سطح وزیر، معاون وزیر و رئیس سازمان در این همایش حضور دارند.
وی با اشاره به نقش بارز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حدود یک ماه  است که خط منظم حمل کالای کانتینری از مبدأ چابهار به بنادر غربی هند و بالعکس توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برقرار شدهه است که در این همایش به این موضوع بیشتر پرداخته خواهد شد.  

وی افزود: بیش‌از ۲۰ شرکت قدر و بزرگ خصوصی در حوزه حمل و نقل دریا، هوا و ریل و هم‌چنین خدمات آن در این همایش ملی حضور دارند و غرفه‌های آن‌ها پذیرای رایزنی‌های مختلف برای تبدیل چابهار به یک هاب بین‌الملی لجستیکی است. این شرکت‌های برنامه‌های اجرایی برای چابهار را هم ارائه می‌دهند و دفاتر آن‌ها نیز پس از همایش برای پیگیری در چابهار شروع به کار می‌کند.


دبیر همایش لجستیک چابهار تصریح کرد: در این همایش یک تیم خبره اقتصادی به سرپرستی معاون اقتصادی وزارت خارجه شرکت می‌کنند؛ هم‌چنین کارگروه تخصصی حمل و نقل و لجستیک وزارت خارجه هم شرکت دارند و ضمن بررسی فرصت‌های لجستیک چابهار آن‌ها را جمع آوری و تمام ظرفیت اقتصادی ایران در همه کشور‌های منطقه را برای ایجاد هاب بین‌المللی لجستیک چابهار به کار می‌گیرند.

رحمانی گفت: فرق بارز این همایش با سایر همایش‌های روتین کشور، نحوه سخنرانی مدیران و مدعوین شرکت کننده در همایش است به طوری که همه مدیران دولتی در یک گفت‌وگوی تخصصی شرکت می‌کنند و طی مباحثه‌هایی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خود را برای تبدیل چابهار به هاب بین‌المللی لجستیک تشریح می‌کنند، هم‌چنین بعد از همایش نیز طی ساز و کاری نحوه پیشرفت برنامه‌ها و قول‌ها و هم‌چنین کار‌ها به صورت منظم به افکار عمومی ارائه می‌شود.

دبیر همایش لجستیک چابهار خاطرنشان کرد: معتقدیم یک کم کاری مفرط برای استفاده از ظرفیت‌های چابهار برای تبدیل شدن به یک هاب لجستیک اتفاق افتاده و امیدواریم نحوه متفاوت برگزاری این همایش این کم‌کاری تاریخی را جبران کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار