۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

۶۰۰ شناور صیادی خوزستان به نوسازی نیاز دارد/دریافت تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ فروند شناور صیادی خوزستان به نوسازی نیاز دارد تا سطح اشتغال موجود در این بخش حفظ شود.
کد خبر: ۹۱۹۳۴

۶۰۰ شناور صیادی خوزستان به نوسازی نیاز دارد/دریافت تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی
دکتر صادق خلیلیان در جریان بازدید از بندر هندیجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: صیادان خوزستانی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌ها مراجعه کنند تا بتوانند شناور‌های خود نوسازی و به روز کنند.

وی گفت: صنایع دریایی استان در جهت رونق این صنعت و کمک به فعالان این حوزه تسهیلات فنی و اعتباری سرمایه در گردش دریافت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: این تسهیلات فنی و اعتباری به منظور کمک به چرخه زنجیرۀ تولید صنایع دریایی و ساخت شناورها، در قالب سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی افزود: طرح اعطای کمک فنی و اعتباری صنایع دریایی به منظور حمایت از تعمیر و بازسازی شناور‌ها در داخل همچون تعمیر موتور اصلی، سامانه ناوبری، قایق نجات، وینچ، لنگر و زنجیر، سیستم سکان و موارد دیگر مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی و صندوق صنایع دریایی و در جهت راه‌اندازی شناور‌های سنتی غیرفعال و آسیب دیده اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: همچنین اجرای این طرح در حمایت از ایجاد و توسعه واحد‌های حائز اولویت در زنجیره تامین صنایع دریایی است.

وی گفت: اولویت‌های زنجیرۀ تامین صنایع دریایی شامل تجهیزات مکانیکال، تجهیزات ناوبری و مخابراتی، تجهیزات رانش و عرشه، تجهیزات ایمنی و سایر موارد و تجهیزات مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی و صندوق صنایع دریایی است.

دکتر خلیلیان افزود: متقاضیان بازسازی و نوسازی شناورها، تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: به لحاط فنی امکان نوسازی شناور‌های صیادی و تجاری در خوزستان وجود دارد.

حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید وصیادی خوزستان فعال هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار