۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

بهره گیری از ظرفیت‏‌های جزایر قشم و کیش برای جذب گردشگران پاکستانی

پیرو اجرایی شدن مصوبات تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان توسعه و تجارت، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه گردشگری در کشور پاکستان، برنامه‌‏ریزی به منظور جذب گردشگر از این کشور در حوزه‌های فرهنگی، طبیعت‌گردی، سلامت و زیارت و نیز استفاده از ظرفیت‏‌های جزایر قشم و کیش برای جذب گردشگران پاکستانی مطرح شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۱

بهره گیری از ظرفیت‏‌های جزایر قشم و کیش برای جذب گردشگران پاکستانی

به گزارش مانا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز گذشته مدیران و رؤسای گروه‌های تخصصی معاونت گردشگری پیرو اجرایی شدن مصوبات تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان توسعه و تجارت، نشستی با حسین امینی رایزن بازرگانی ایران در کشور پاکستان برگزار کردند تا ضمن انعکاس تحقیقات انجام شده و ارائه محور‌های مهم و کاربردی در رونق روابط  گردشگری دو کشور به آموزش و افزایش آگاهی  از این حوزه بپردازند.

در این نشست پیشنهاد برگزاری نمایشگاه گردشگری در کشور پاکستان، برنامه‌‏ریزی به منظور جذب گردشگر از این کشور در حوزه‌های فرهنگی، طبیعت‌گردی، سلامت و زیارت و نیز استفاده از ظرفیت‏‌های جزایر قشم و کیش برای جذب گردشگران پاکستانی مطرح شد.

همچنین با اشاره به هزینه بالای درمان در کشور پاکستان به ویژه در بخش دندانپزشکی، پیشنهاد شد بر اساس ابزار‌های تبلیغاتی موجود، ترغیب شهروندان این کشور به استفاده از خدمات پزشکی ایران انجام پذیرد.

در نشست  تخصصی  بازار گردشگری کشور پاکستان، موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز با در نظر گرفتن ظرفیت جمعیت انسانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد تا بر اساس فاکتور مذکور مناطقی از جمله کراچی و ایالت پنجاب در اولویت بازاریابی قرار گیرند.     

علاوه بر این برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران پاکستانی و ایجاد زمینه سفر آن‌ها به ایران بر مبنای مطالعات سه سطح از شهروندان این کشور با توجه به میزان درآمد آن‌ها انجام شد، بر این اساس قشر فقیر با درآمد بین ۳۰ تا ۴۰ هزار روپیه در ماه شامل ۶۰ درصد از شهروندان پاکستان، قشر متوسط با درآمد تا ۱۰۰ هزار روپیه و علاقه‌مند به سفر‌های طبیعت‌گردی و درمان شامل جراحی و دندانپزشکی و قشر ثروتمند شامل ۱۰ درصد از کل جمعیت این کشور که علاقه‌مند به سفر‌های لوکس زیارتی و سفر‌های با کیفیت بالا و مایل به استفاده از خدمات پزشکی و زیبایی در راستای به کارگیری روش‌های متمایز تبلیغات مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.  

همچنین در این نشست تصمیم بر آن شد تا برگزاری تور آشناسازی  ویژۀ پزشکان و تورگردانان پاکستانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر دستاورد‌های مذکور در پایان نشست تخصصی  ویژه رایزن بازرگانی کشور پاکستان مصوب شد از ایده‌‏ها و نظرات بخش خصوصی در همکاری‌های آتی بهره برداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار