۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مذاکرات آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره امنیت گذرگاه‌های آبی

منابع خبری از گفت‌وگوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با فرمانده نیرو‌های دریایی آمریکا درباره امنیت گذرگاه‌های آبی خبر دادند.
کد خبر: ۹۱۸۳۴

مذاکرات آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره امنیت گذرگاه‌های آبی

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نایف مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و چارلز برادفورد کوپر،  رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در این دیدار مجازی، بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت دریایی به عنوان بخشی از شراکت استراتژیک میان دو طرف، تاکید کردند.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که دو طرف بر اهمیت تأمین امنیت گذرگاه‌های آبی و تضمین آزادی و ایمنی ناوبری تاکید کردند.

همچنین در این دیدار زمینه‌های همکاری مشترک میان دو طرف، اهمیت تقویت امنیت گذرگاه‌های آبی، تضمین آزادی کشتیرانی و تردد در حوزه خلیج فارس بررسی شد.

این دیدار مجازی پس از آن انجام شد که انصارالله یمن از توقیف یک کشتی باری اماراتی حامل تجهیزات نظامی در نزدیکی سواحل استان "حدیده" خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی ارتش یمن اعلام کرد که این کشتی اماراتی بدون مجوز وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شده و اقدامات خصمانه‌ای انجام داده بود.

اما ائتلاف متجاوز مدعی شد که این کشتی در حال انجام یک ماموریت دریایی از جزیره سقطری به سمت بندر جیزان عربستان و حامل تجهیزات میدانی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی عربستان در جزیره سقطری بود./ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار