۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

استفاده از کایت به عنوان پیشران بادی برای کشتی‌های تجاری

استفاده از کایت به عنوان پیشران بادی برای کشتی‌های تجاری
استفاده از بادبان خودکار به صورت پارافویل در کشتی های تجاری و بهره گیری از نیروی محرکه باد می تواند باعث کاهش ۲۰ درصدی در مصرف سوخت کشتی شود.
کد خبر: ۹۱۸۰۶

به گزارش مانا؛ اولین  مورد نصب سیستم بادبان خودکار به صورت کایت برای استفاده از نیروی محرکه باد در یک کشتی تجاری تکمیل شد و آزمایشات آن در اوایل سال جدید میلادی آغاز می‌شود. این پروژه توسط Airseas، که یک شرکت زیرمجموعه ایرباس در صنعت هوانوردی است، انجام می‌شود؛ این پروژه شامل یک نسخه آزمایشی بادبان Seawing  برای سفرهای دریایی در اقیانوس اطلس خواهد بود.
Airseas، که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک شرکت تابعه ایرباس تأسیس شد، به دنبال استفاده از تجربه و فناوری هوانوردی در توسعه بادبان برای فراهم کردن نیروی محرکه بادی در کشتی‌های تجاری بزرگ است. پروژه Seawing شامل یک پارافویل ۱۰۰۰ متر مربعی، برای پرواز در ارتفاع نزدیک به ۱۰۰۰ فوت و گرفتن بادهای پایدار در ارتفاع بالاتر برای کمک به پیشران کشتی است.
به گفته Airseas، بیش از ۵۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا، بادها پایدارتر و قوی‌تر هستند. تحقیقات قبلی آنها نشان می‌دهد که Seawing می تواند تا ۱۰۰ تن قدرت کشش داشته باشد، به این معنی که می تواند به نیروی محرکه کشتی‌های بیش از ۲۰۰هزار تن و طول بیش از ۱۰۰۰ فوت کمک کند. با استقرار بادبان به صورت کایت به طور متوسط ۲۰ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.
نصب سیستم پیشرانه بادی خودکار بر روی یک کشتی رو-رو با ظرفیت ۵۲۰۰ dwt با همکاری شرکت Bureau Veritas به پایان رسیده است. این کشتی که توسط ایرباس اجاره شده و توسط لوئیس دریفوس آرماتورز اداره می شود، قطعات اصلی هواپیما را بین فرانسه و ایالات متحده حمل می کند. این کشتی به یک نسخه آزمایشی بادبان کایتی ۵۰۰ متر مربعی مجهز شده است و از ژانویه ۲۰۲۲ آزمایشات شش ماهه ای را برای عبور از مسیرهای تعیین شده در اقیانوس اطلس آغاز خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار