۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

سال ۲۰۲۱ نقطه عطفی در کاهش دزدی دریایی طی ۲۷ سال گذشته

دزدی دریایی سال ۲۰۲۱ در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۴ تاکنون قرار داشت ضمن اینکه برخی از حوادث و رویداد‌های اتفاق افتاده با مفهوم دزدی دریایی مطابقت ندارد.
کد خبر: ۹۱۷۸۸

سال ۲۰۲۱ نقطه عطفی در کاهش دزدی دریایی طی ۲۷ سال گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰ مورد دزدی دریایی در آسیا گزارش شده که بیش از نیمی از آن‌ها یعنی ۴۹ مورد در تنگۀ سنگاپور اتفاق افتاده است.

ابن گزارش حاکی است در آمریکای جنوبی دو مورد دزدی دریایی اتفاق افتاد وهیچ موردی از دزدی دریایی در دریای مدیترانه گزارش نشده، اما در خلیج گینه با وجود کاهش ۶۰ درصدی دزدی دریایی نسبت به سال ۲۰۲۰ این نقطه همچنان به عنوان کانون بحرانی دزدی دریایی گزارش شده است. ناگفته نماند سال ۲۰۲۱ فقط هفت مورد دزدی دریایی در خلیج گینه ثبت شده است.

در این سال ۱۰ مورد آدم ربایی در دریا اتفاق افتاده که به ربوده شدن ۹۱ ملوان منجر شده است.

در ادامۀ گزارش آمده است علی‌رغم اینکه سال ۲۰۲۱ نقطه عطفی در تاریخ دزدی دریایی به شمار می‌رود، اما تهدیدات زیادی همچنان پابرجاست و در برخی مناطق مانند تنگۀ سنگاپور و خلیج گینه گشت‌های دریایی باید به کار خود ادامه دهند.

غیر از یک رویداد که برای کشتی ANATOLIAN در آگوست ۲۰۲۱ در امتداد سواحل سومالی بوجود آمد در این منطقه حادثه چندانی گزارش نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار