۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

تعلیق سفر ۷۰ کشتی کروز آمریکایی برای پیشگیری از شیوع اُمیکرون

سفر ۷۰ کشتی تفریحی آمریکایی به منظور بررسی موارد ابتلا به سویه جدید کووید ۱۹ (اُمیکرون) به حالت تعلیق درآمد.
کد خبر: ۹۱۷۸۰

تعلیق سفر ۷۰ کشتی کروز آمریکایی برای پیشگیری از شیوع اُمیکرون

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا CDC اعلام کرد: به منظور تحقیق هرچه بیشتر دربارۀ میزان ابتلای احتمالی خدمه و مسافران به کرونا سفر تعطیلات آخر هفته کریسمس هم اکنون متوقف شد‌ه است.

این مرکز در ادامه یاد‌آور شد: با گسترش سریع نوع کرونای اُمیکرون برخی بنادر ورود کشتی‌های تفریحی کروز را ممنوع کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به Caribbean Island nations of Curacao, Aruba, Bonaire اشاره کرد که همگی پس از شیوع ویروس اجازۀ پهلوگیری به کشتی‌های کروز را نمی‌دهند به همین جهت تصمیم گرفته شد تا زمانی‌که مجوز از سوی مرکز کنترل پبشگیری آمریکا صادر نشود به کشتی‌های کروز اجازه سفر داده نشود.

از سوی دیگر این مرکز تأکید کرده است در محدودیت‌های جدید به ویژه ماسک و واکسیناسیون برای خدمه و مسافران اعمال خواهد شد.

در همین حال مدیر خط کشتیرانی رویال کارائیب نیز گفت: متاسفانه بر‌اساس آزمایشات و تست‌های انجام شده آزمایش ۵۹ مسافر و خدمه مثبت بوده است.  

وی یاد‌آور شد: این در حالی است که تمامی ۱۶۰۰ خدمه کشتی و ۹۵ درصد از ۳۵۸۷ مسافر، قبل از حرکت کشتی واکسینه شده و آزمایش آن‌ها منفی بود، اما متاسفانه این تعداد مسافر با تست مثبت مواجه شدند که باعث شد سفر این کشتی به حالت تعلیق دربیاید.

کارشناسان بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در حال حاضر مشغول بررسی و تحقیق از خدمه و مسافران ثبت نام کردۀ کشتی‌های کروز هستند تا بتوانند از یک سو از ابتلای تعداد بیشتری از مردم جلوگیری کرده و از سوی دیگر مجوز سفر کشتی ها‌ی کروز را صادر کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار