۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

کاهش تولید فولاد چین شاخص بالتیک را پایین آورد

کاهش تولید ۲۲ درصدی فولاد چین و ۱۰ درصدی فولاد جهانی در ماه نوامبر شاخص بالتیک را پایین آورده و از درآمد روزانه کشتی‌های فلۀ خشک کاست.
کد خبر: ۹۱۷۵۷

کاهش تولید فولاد چین شاخص بالتیک را پایین آورد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست تولید فولاد چین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۲ درصد کاهش به ۶۹.۳ میلیون تن رسید و آمار جهانی تولید فولاد را با ۲.۶ درصد کاهش به ۹۴۶.۴ میلیون تُن در یازده ماهه سال ۲۰۲۱ رساند.

در این ارتباط شرکت Braemar ACM اعلام کرد: کاهش تولید فولاد ششمین ماه متوالی است که در سال جاری میلادی  صورت می‌گیرد و تولید ماهانه از زمان اوج گیری کرونا پایین‌تر است.

وی افزود: میزان تولید فولاد چین نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافته و باعث شده که واردات فولاد از این کشور از ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی ۴۲ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فولاد جهانی هنوز بهبود نیافته یاد‌آور شد: تحلیلگران با توجه به برگزاری المپیک در چین انتظار رشد اندکی را در آینده دارند.

در همین حال در پایان معاملات هفتگی بورس بالتیک درآمد روزانۀ کشتی‌های کیپ‌سایز با ۱۶ درصد کاهش در تاریخ ۲۳ دسامبر به ۱۹۴۹۴ دلار در روز کاهش یافت که پایین‌تر از سطوح اعلام شده در ماه ژوئن بود.

"John Wobensmith" مدیر‎اجرایی‌Genco Shipping & Trading در این زمینه گفت: با توجه به اینکه انتظار می‌رفت نرخ فولاد ضعیف‌تر شود انتظار بهبودی بازار چین را پس از المپیک داریم و خوشبین هستم که تقاضای کلی کشتی‌های فلۀ خشک با ورود کشتی‌های جدید به این عرصه در سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد شد.

شرکت مشاوره Breakwave Advisors مستقر در آمریکا نیز اعلام کرد: بازار آیندۀ کشتی‌های کیپ‌سایز که در حال حاضر کاهش یافته در سال ۲۰۲۲ به تعادل و افزایش نسبی خواهد رسید.

یک کارگزار GFI با اشاره به اینکه درآمد روزانه کشتی‌های کیپ‌سایز در ۲۲ دسامبر ۱۷۴۰۰ دلار بود، یاد‌آور شد: این رقم در ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳۳۰۰ دلار بود.

به گفتۀ کارگزاری کشتی Fearnleys کشتی‌های کیپ‌سایز که در انتظار تخلیۀ بار در بنادر چین بودند طی چهار ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافتند.

وی یاد‌آور شد: تولید جهانی فولاد  نیز در نوامبر سال جاری میلادی ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۱۴۳.۳ میلیون تن رسید. در این میان آسیا شاهد برخی فعالیت‌های بهبود یافته در بازار فولاد با حمایت اندونزی بود، اما آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست نقش اساسی در افزایش شاخص بالتیک داشته باشد.

در پایان این گزارش آمده است شاخص خشک بالتیک در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۲۲۹ واحد رسید که کمترین میزان از اواسط آوریل  تاکنون است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار