۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

۱۰۹ طرح برای توسعه بندر چابهار تعریف شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در چابهار مهیا شده است، گفت: ۱۰۹ طرح توسعه‌ای در بندر چابهار تعریف شده که بسیاری از این طرح‌ها در دست اجرا است.
کد خبر: ۹۱۷۱۵

۱۰۹ طرح برای توسعه بندر چابهار تعریف شده است

علی‌اکبر صفایی روز چهارشنبه در سفر به چابهار و بازدید از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه راهبردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با بحث توسعه بندر چابهار اقدامات مطلوبی انجام داده و ظرفیت‌های خوبی در این بندر مهیا شده است.

وی ادامه داد: بندر چابهار در آینده حتماً به یک قطب اقتصادی برای صادرات، واردات و به خصوص ترانزیت محموله‌های مختلف مورد نیاز ایران و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد.

صفایی با اشاره به سیاست‌های رییس جمهور در خصوص پیشرفت این منطقه و لزوم ارتباط با کشورهای همسایه افزود: در دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای پیشرفت این خطه طراحی شده است.

او تاکید کرد: با توجه به برنامه‌هایی که در وزارتخانه راه و شهرسازی اتخاذ شده است، بندر چابهار شاهد ترافیک بالای کالا خواهد بود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ارتباطات تجاری و اقتصادی مطلوب با کشورهای هند، عمان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و سایر کشورها برقرار شده است و امیدواریم این ظرفیت‌هایی که در بندر چابهار وجود دارد به بهره برداری برسد و با اجرای پروژه‌های جدید بتوانیم بندر چابهار را به توسعه و پیشرفت بیشتری برسانیم.

بندر چابهار به‌عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است. این بندر به دلیل موقعیت راهبردی و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد. این بندر اقیانوسی همچنین به واسطه نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور نقش ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت. همچنین این بندر یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال –  جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار