۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

فیلیپین بزرگترین تأمین کننده دریانورد در جهان

فیلیپین همچنان به عنوان بزرگترین تأمین کننده دریانورد در جهان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر دریانورد آموزش داده و به ناوگان جهانی صادر کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۱۲

فیلیپین بزرگترین تأمین کننده دریانورد در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ اگرچه تعداد دریانوردانی که در  سال ۲۰۲۱ توسط فیلیپین آموزش دیده و به حرفه دریانوردی پیوسته‌اند نسبت به سال ۲۰۱۹  کاهش شدیدی نشان می‌دهد، اما این کشور در نظر دارد دوباره به روز‌های قبل از کرونا برگشته و به میانگین آموزش و صدور ۴۰ هزار دریانورد در ماه  دست یابد.

رئیس آژانس دریانوردی در این ارتباط می‌گوید: با توجه به اینکه فیلیپینی‌ها رفاه خانواده خود را بالاتر از منافع شخصی می‌دانند به همین خاطر جوانان دریانورد این کشور علی‌رغم خطرات بهداشتی ناشی از کرونا به کار روی کشتی ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر جذابیت کسب ارز خارجی نیز باعث می‌شود که دریانوردان فیلیپینی  به فعالیت خود ادامه داده و تحت تأثیر ویروس کرونا قرار نگیرند.

از سوی دیگر "رابرت امپدراد" مدیر سازمان صنایع دریایی به Lloyd’s List گفت:علی‌رغم ظهور نوع جدید ویروس کرونا (اومیکرون) آموزش و اعزام دریانوردان کشور در سال ۲۰۲۱ در مسیر رسیدن به سطح قبل از کرونا همچنان ادامه دارد.

به گفتۀ وی در ژوئن سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ هزار نفر به کشتی‌های سراسر جهان اعزام شدند و به نظر می‌رسد در ماه‌های آگوست تا اکتبر این رقم به میانگین ماهانه ۴۰ هزار نفر رسید‌ه است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر نیروی آموزش دیده دریانورد به سراسر جهان اعزام  شدند، افزود: این رقم نسبت به ۵۰۷ هزار و ۷۳۰ نفر در سال ۲۰۱۹ کاهش شدیدی را نشان می‌دهد، اما نرخ بالای واکسیناسیون کرونا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد با بازگشت به سطح عادی تقاضا برای کشتی‌های کروز و افزایش تعداد کسانی که دورۀ دریانوردی را به صورت آنلاین آموزش دیده‌اند خوشبینی ما را برای ادامه روند اعزام دریانورد به جهان بیشتر می‌کند و اعتقاد بر این است با شیوع سویۀ جدید کرونا آموزش به حالت تعلیق درنیاید.

وی در ادامه گفت: من هیچ نشانه‌ای را مبنی بر تردید دریانوردان برای تعلیق حرفۀ دریانوردی نمی‌بینم.

 این مسئول در ادامۀ سخنان خود گفت: مجموع درآمد‌های ارزی که توسط دریانوردان در سال ۲۰۲۰ به فیلیپین ارسال شده ۶.۴ میلیارد دلار است که تنها ۱۰۰ میلیون دلار از ارقام مربوط به سال ۲۰۱۹ کمتر است این در حالی است که سال ۲۰۲۰ اوج شیوع کرونا در جهان بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشنی برای دریانوردان فیلیپینی در کشتیرانی جهانی وجود دارد، تاکید کرد: قصد داریم ۹۰ مدرسۀ جدید دریانوردی را که به طور متوسط سالانه ۲۵ هزار نفر دریانورد تربیت می‌کند به مدارس دریانوردی فعلی اضافه کنیم و حتی ممکن است این تعداد بیشتر شود.

وی در پایان گفت: رقیب اصلی ما در بخش تربیت، آموزش و اعزام دریانورد به صنعت کشتیرانی جهان، چین، هند و اندونزی است. اگرچه چین تعداد زیادی دریانورد تربیت می‌کند، اما بسیاری از آن‌ها در صنعت کشتیرانی داخل چین فعالیت می‌کنند، اما فیلپیین به سراسر جهان دریانورد صادر می‌کند و ما قصد داریم همچنان به عنوان بزرگترین تأمین کننده دریانورد جهان باقی بمانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار