۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان مرکز جستجو و نجات دریایی در بندر چابهار

پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان مرکز جستجو و نجات دریایی در بندر چابهار
معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی در پسابندر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۰۴

به گزارش مانا؛ عباس آذرپیکان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی (MRCC) پسابندر با مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال در دی ماه سال ۹۹ آغاز شد گفت: علی‌رغم دوری محل اجرای این مرکز از شهر چابهار، این پروژه با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی در حال انجام است.
 
وی با اشاره به کثرت تردد ناوگان دریایی و خصوصاً شناور‌های صیادی در خط ساحلی شرق استان و لذا وقوع بیشترین تعداد سوانح دریایی در سواحل شرقی استان و در محدوده بندر پسابندر، بریس و رمین؛ ضرورت برنامه ریزی و نجات افراد و شناور‌های حادثه دیده موجب شد اداره کل بنادر و دریانوردی بر‌اساس وظایف حاکمیتی و الزام کنوانسیون‌های بین‌المللی پروژه احداث ساختمان جستجو و نجات دریایی را در دستور کار قرار دهد.
معاون فنی و مهندسی بنادر استان با بیان اینکه این پروژه تا قبل از پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید اضافه کرد: این پروژه با زیر بنای ۵۴۲ متر، در سه طبقه و در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در روستای پسابندر و در ۸۸ کیلومتری شرق چابهار اجرا گردیده است.
آذرپیکان گفت: نوع سازه این پروژه بتنی و نمای آن ترکیب آجر نسوز و کامپوزیت است و دارای یک دکل مخابراتی و ۳۰۵ متر محوطه سازی است.
وی همچنین خبر داد: پروژۀ مشابه دیگری نیز در بندر زرآباد جانمایی و طراحی گردیده است که در حال حاضر فرآیند انتخاب پیمانکاران آن در دست اقدام است و با توجه به برنامه ریزی انجام شده عملیات اجرایی آن در دی‌ماه آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار