۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

اجرای پروژه تولید فوق متراکم میگوی پرورشی در چابهار

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از اجرای پروژه تولید فوق متراکم میگوی پرورشی با همکاری شرکت دانش بنیان در برخی از مزارع پرورشی استان به عنوان طرح پایلوت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۳۸

اجرای پروژه تولید فوق متراکم میگوی پرورشی در چابهار


سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای افزایش تولید بیشتر میگوی پرورشی در مزارع استان سیستان و بلوچستان از سال آینده پروژه‌های جدید اجرایی می‌شود.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از اجرای پروزه تولید فوق متراکم میگوی پرورشی با همکاری شرکت دانش بنیان در برخی از مزارع پرورشی استان به عنوان طرح پایلوت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گفته وی، با اجرایی شدن این پروژه پیش بینی می‌شود تولید میگوی سال آینده در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰ درصد با افزایش همراه باشد.

این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی از مزارع میگوی چابهار برداشت شد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی میگوی پرورشی تولید شده در این استان در مقایسه با سال گذشته گفت: سال گذشته مجموع تولید میگوی پرورشی در مزارع چابهار ۹۰۰ تن بود.

وی از جمله مهمترین دلایل افزایش میگوی پرورشی امسال در استان سیستان و بلوچستان را، افزایش سطح کشت میگو اعلام کرد و بیان داشت: امسال ۶۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو زیر کشت رفته بود که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

حاج سیدجوادی در خصوص میزان شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی چابهار طی سال تولیدی ۱۴۰۰، اذعان داشت: خوشبختانه امسال تلفات چندانی به دلیل شیوع بیماری نداشتیم و بر اساس آمار اعلام شده فقط پنج استخر درگیر بیماری شدند.

وی یادآور شد: بچه میگوی‌های مورد نیاز مزارع پرورش میگوی چابهار هر ساله از مراکز تکثیر جاسک و چابهار تأمین می‌شود که امسال نیز از همین مراکز تامین شدند.

حاج سید جوادی همچنین در ادامه گفته‌های خود از فعالیت چهار مرکز فرآوری و بسته بندی میگو در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اذعان داشت: میگوی‌های تولیدی در این مراکز بسته بندی و برای صادرات مهیا می‌شوند.

وی با اشاره به افزوده شدن یک مرکز فرآوری و بسته بندی در سال جاری، گفت: سال گذشته سه مرکز فرآوری و بسته بندی میگو در استان فعالیت داشتند.

این فعال بخش خصوصی در امر پرورش میگو از صادرات میگو‌های تولیدی چابهار خبر داد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه ریزی‌های خوبی برای صادرات میگوی پرورشی به اروپا انجام شده است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: بخشی از میگوی تولید شده در چابهار نیز در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

حاج سید جوادی، تاکید کرد: همچون سال‌های گذشته ذخیره سازی مزارع میگوی استان سیستان و بلوچستان در منطقه گواتر و چابهار ظرف دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار