۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

شرکت سوییسی موتور کشتی با سوخت آمونیاک و متانول می‌سازد

یک شرکت سویسی اعلام کرد بزرگترین و قدرتمندترین موتور دوگانه‌سوز کشتی با سوخت متانول و آمونیاک را تا سال ۲۰۲۴ می‌سازد.
کد خبر: ۹۱۵۳۱

شرکت سوییسی موتور کشتی با سوخت آمونیاک و متانول می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت WinGD اعلام کرد در چارچوب دستیابی به انرژی سبز این شرکت قادر است تا بزرگترین موتور کشتی را با دو نوع سوخت متانول و آمونیاک در سال ۲۰۲۴ به تولید آزمایشی برساند و در سال ۲۰۲۵ در دسترس عموم قرار دهد.

این در حالی است که چندی پیش شرکت وارتسیلا اعلام کرد بزرگترین موتور دوگانه سوز کشتی را با سوخت LNG و یک نوع سوخت سبز در دست تولید دارد.

"دومینیک اشنایتر" معاون تحقیق و توسعه WinGD در این زمینه گفت: دیگر دوران امیدوار بودن به سوخت‌های فسیلی به پایان رسید و باید به دنبال سوخت‌های کلیدی سبز باشیم تا کشتی‌ها بتوانند نقش قابل توجهی در کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: این شرکت از سال ۲۰۱۸ کار بر روی تولید موتور با سوخت‌های جدید و سبز را در دستور کار قرار داده و پس از اعلام قانون ۲۰۲۰ مراحل تولید روز به رو‌ز تکمیل‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت وارتسیلا چندی پیش اعلام کرد موتور دو‎گانه سوز تولید خواهد کرد یاد‌آور شد: جهان نو به انرژی‌های نو و رقابت در تولید آن‌ها نیاز دارد و اعتقاد ما بر این است که چندین شرکت باید وارد کار تولید موتور‌های کشتی با سوخت‌های نو شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار