۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

کتاب بر مدار دریا (مدیریت شرکت‌های کشتیرانی) منتشر می‌شود

کتاب بر مدار دریا (مدیریت شرکت‌های کشتیرانی) منتشر می‌شود
همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، کتاب بر مدار دریا (مدیریت شرکت‌های کشتیرانی)، با ترجمه امید گلزاری از صاحبنظران حوزه اقتصاد دریا به زودی از سوی نشر شهر منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۳

به گزارش خبرنگار مانا؛ در حالی که که ایران با دارا بودن حدود ۵۴۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب به اصطلاح کشوری دریایی محسوب می‌شود با این حال بهره حداکثری از این ظرفیت و ثروت خدادادی بُرده نمی‌شود.

هر چند پس از وقوع انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های بندری و صنعت کشتیرانی صورت گرفته است و هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارای گواهینامه معتبر دریانوردی هستند و همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جایگاه بزرگترین ناوگان تجاری منطقه و پانزدهمین ناوگان کانتینری جهان را دراختیار دارد و ظرفیت اسمی بنادر کشور نیز به بالای ۲۶۰ میلیون تن رسیده است؛ با این حال تا دستیابی به اهداف راهبردی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در دریا راه زیادی باقی مانده است.

در این میان کمبود منابع علمی فارسی در حوزه دریا و صنعت کشتیرانی معضلی است که کم و بیش دانشجویان و کارشناسان این حوزه با آن مواجه هستند.

اما به تازگی کتاب "بر مدار دریا" (مدیریت شرکت‌های کشتیرانی)  که در زمرۀ کتب جامع و معتبر حوزه حمل و نقل دریایی قرار دارد، توسط امید گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترجمه شده و به زودی توسط نشر شهر به چاپ خواهد رسید.

نکته اینکه مقدمه این کتاب به قلم کاپیتان محمد علی شهبا از پیش‌کسوتان و متخصصین حوزه حمل و نقل دریایی کشور می‌باشد که به اعتبار علمی ترجمه افزوده است.

کتاب "بر مدار دریا"، در ده فصل تدوین شده که به صورت تفصیلی به تمام ابعاد مرتبط با مدیریت شرکت‌های کشتیرانی اعم از کلیات، محیط خارجی، فرایند‌ها، سازماندهی، ساختار سازمانی، دپارتمان سازی، سرمایه انسانی، ایمنی و برون سپاری پرداخته است.

این کتاب اثر پروفسور یوانیس تئوتاکاس از اساتید مطرح حوزه دریانوردی است و نسخه زبان اصلی آن از سوی انتشارات نام آشنا و مطرح ROUTLEDGE – TAYLOR AND FRANCIS GROUP چاپ شده است، گلزاری عنوان بر مدار دریا را برای ترجمه خود برگزیده تا در کنار نام اصلی اثر (مدیریت شرکت‌های کشتیرانی) قرار گیرد. این کتاب به اکثر زوایا و ابعاد عملی و نظری مرتبط با مدیریت شرکت‌های کشتیرانی و بررسی مؤلفه‌های اساسی با موضوع حمل و نقل دریایی پرداخته است. این نوع نگرش جامع و چند بعدی به صنعت کشتیرانی بی شک می‌تواند برای فعالان تجاری، دانشجویان و محققین، کارشناسان و مدیران مرتبط با این حوزه و اساساً برای تمامی افرادی که به کسب دانش عمیق و همه جانبه در خصوص کشتی و کشتیرانی نیاز دارند مفید باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار