۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر:

۸ فروند شناور صیادی متخلف در آب‌های استان بوشهر توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: هشت فروند شناور صیادی که در آب‌های ساحلی این استان به صید غیر مجاز مشغول بودند توقیف و ۱۷۶ کیلو گرم میگو قاچاق کشف شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۰

توقیف ۸ فروند شناور صیادی غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر

قدرت‌اله حاتم‌وند در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه حفظ ذخایر آبزیان یکی از اولویت‌ها در عرصه شیلات است اظهار داشت: صید آبزیان بر اساس صدور مجوزها انجام در غیر این صورت تخلف و قاچاق محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر حفاظت از ذخایر آبزیان از برخورد با صید غیرمجاز در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: صید ترال یا کف‌روب که صدمات جبران ناپذیری به زیستگاه آبزیان می‌زند قاچاق است و برخورد با متخلفان در این عرصه مورد توجه ویژه قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف شناورهای صیادی در خلیج فارس خبر داد و گفت: هشت فروند شناور صیادی که در آب‌های ساحلی این استان به صید غیر‌مجاز مشغول بودند به سبب عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه توقیف شدند.

حاتم‌وند گفت: طی یک عملیات هفت روزه این یگان ، هشت فروند شناور از جمله یک فروند کشتی ، یک فروند موتور لنج ، دو فروند قایق صیادی و چهار فروند قایق فاقد مجوز و یک دستگاه خودرو حمل و نقل آبزیان توقیف و برای 46 نفر به اتهام اقدام به صید غیر مجاز پرونده تشکیل و به محاکم قضائی معرفی شدند.

وی تجهیزات توقیف شده این شناورها را سه رشته تور ترال ، چهار جفت تخته صید ترال ، چهار حلقه طناب و سه طاقه تور محاصره ای ذکر کرد و گفت : 176 کیلو گرم میگو نیز از شناورهای توقیف شده کشف و ضبط شده است .

وی خسارت وارده این شناورها به ذخائر آبزیان خلیج فارس را قابل توجه ذکر کرد و افزود : صید میگو در این فصل موجب کاهش جدی مولدین آن شده ، به طوری که صید هر قطعه مولد میگو گاهاً امکان تولید یک میلیون قطعه نوزاد میگوی جدید را از جمعیت این گونه که نهایتاً 20 درصد آن به سایز تجاری می‌رسند سلب خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار