۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

هوشمند سازی مرز‌های دریایی ضرورتی اجتناب ناپدیراست

جانشین فرمانده مرزبانی کشور گفت: هوشمندسازی مرز‌های دریایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این طرح در دستور کار مرزبانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۳۶۱

هوشمند سازی مرز‌های دریایی ضرورتی اجتناب ناپدیراست

به گزارش خبرنگار مانا‌، سردار جلال ستاره در جریان بازدید از مرزهای دریایی آبادان و خرمشهر افزود: هوشمندسازی مرزهای دریایی می تواند به میزان قابل توجهی ضریب امنیتی را در مرزهای دریایی افزایش دهد و فعالیت عوامل تاثیرگذار در ناامنی ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی هوشمندسازی مرزهای دریایی را امری ضروری توصیف کرد و گفت: در مرزهای دریایی علاوه بر ابزارهای نظامی‌، به دلیل هزینه‌بر بودن روش‌های سنتی باید کنترل مناطق مرزی با ابزارهای نوین انجام شود لذا باید به سمت هوشمندسازی مرزهای دریایی پیش برویم و این اقدام از یک دهه قبل در مرزبانی در حال انجام است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تحقق امنیت پایدار، برقراری امنیت و مردم‌داری را از اهداف مهم مرزبانی دانست و بیان کرد: استیفای حقوق مرزنشینان در مناطق ساحلی وظیفه ذاتی مرزبانی است و ما با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری خادمان مردم هستیم و باید همواره تلاش کنیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

سردار ستاره ماموریت اصلی و ذاتی دریابانی را حفظ و صیانت از مرزهای دریایی و آبهای سرزمینی کشورعنوان کرد و اظهار داشت: سلحشوران و ایثارگران مرزبانی با مجاهدت وصف ناشدنی برای انجام موفق ماموریت‌های خود در تلاش هستند.

وی وضعیت امنیتی آبراه مرزی اروندرود را مطلوب توصیف کرد و گفت: تاریخ نشان داده اروندرود دارای استعداد زیادی برای ایجاد جنگ و درگیری است ولی امروز با هوشیاری و اجرای قوانین مناسب امنیت مناسبی در این آبراه استراتژیک ایجاد شده است.

جانشین مرزبانی کشور گفت: شاید در طول تاریخ این امنیتی که امروز در اروندرود ایجاد شده است کمتر دیده شده است که این امنیت با همکاری طرف عراقی صورت گرفته است چرا که دو طرف ایرانی و عراقی به دنبال حفظ امنیت در آبراه اروندرود هستند.

وی اظهار داشت: با ایجاد امنیت پایدار در اروندرود‌، زمینه افزایش  سرمایه گذاری و فعالیت کشتیرانی فراهم شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار