۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

خارج سازی دو فروند شناور مغروقه در اروندرود

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با خارج‌سازی دو فروند شناور مغروقه در آبراه اروندرود، فاز نخست از دور جدید پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۳۳۸

خارج سازی دو فروند شناور مغروقه در اروندرود


به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این باره افزود: با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی برای همه آبراه‌های استان خوزستان و رفع مشکلات مرتبط با تردد شناور‌های کوچک و بزرگ در این مسیر‌ها به لحاظ وجود مغروقه‌ها، پروژه پاکسازی مسیر کانال ارتباطی بنادر استان خوزستان از لاشۀ مغروقه‌ها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در جریان فاز نخست خارج‌سازی مغروقه‌ها، دو شناور مغروقه به نام‌های فردین و تبسم دریا در آبراه اروندرود خارج‌سازی و لاشه آن‌ها به بندرگاه امام خمینی انتقال داده شد.

دریس اظهارداشت: در فاز نخست که به مدت ۱۰ روز به طول انجامید، حدود یک هزار تن لاشه مربوط به این دو شناور از دریا خارج و به منظور انجام تشریفات قانونی در محوطه بندر امام خمینی دپو شد.

قرار است در فاز‌های آتی پروژۀ پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان، چهار مغروقه دیگر نیز خارج‌سازی شود.

رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با یورش همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران، ده‌ها فروند شناور و کشتی در حال تردد در آبراه‌های اروندرود، بهمنشیر و کارون را غرق کرد.

از پایان جنگ تحمیلی تاکنون بیش از ۵۰ شناور مغروقه در آبراه اروندرود، کارون، بهمنشیر و خورموسی شناورسازی شده است.

خارج سازی شناور‌های مغروقه سبب افزایش ضریب ایمنی کشتیرانی در آبراه‌های استان خوزستان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار