۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

رفع ممنوعیت واردات کانتینر‌های یخچالی دست دوم تا پایان امسال

حسینی گفت: به دلیل کمبود کانتینر‌های یخچالی و نیاز به صادرات محصولات کشاورزی، سازمان توسعه و تجارت مجوز واردات یخچال‌های کانتینری دست دوم را صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۳۱۵

رفع ممنوعیت واردات کانتینر‌های یخچالی دست دوم تا پایان امسال

به گزارش مانا، سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران درباره کمبود تولید کانتینر‌های یخچالی گفت:کانتینر‌های یخچالی تولیدی ایران در یک شرکت به نام «ماموت» تولید می‌شوند که این شرکت هم فقط می‌تواند روزی یک عدد کانتینر تولید کند. البته با توجه به تحریمی که در حوزه ورود موتور‌ کانتینرهای یخچالی وجود داشت، تولید این کالا دچار مشکل شد.

او ادامه داد: به دلیل کمبود کانتینر‌های یخچالی، سازمان توسعه و تجارت مجوز داد که تا پایان امسال، برای این که بتوان محصولات کشاورزی را صادر کرد، تعدادی کانتینر‌های یخچالی به صورت دست دوم وارد شود و تا سال آینده، برای شرکت‌های تولید کانتینر تصمیمات جدیدی گرفته شود.

حسینی تاکید کرد: نو یا دست دوم بودن کانتینر‌های سیار اهمیتی ندارد، زیرا آن‌ها زمان ورود موقتی دارند و به کشور دیگری صادر می‌شوند، بنابراین تاثیری روی تولید داخل ما ندارد.

او ادامه داد: کانتینر‌هایی که به تریلر وصل می‌شوند نیز در برنامه واردات به کشور قرار دارند زیرا در بحث تولیدات این نوع کانتینر نیز مشکل داریم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران توضیح داد: برخی از محصولات مثل میوه نیاز دارند تا زمان تحویل در دمای خاصی نگهداری شوند، در غیر این صورت فاسد خواهند شد. به عنوان مثال در صادرات به روسیه، محصولات ما از طریق کانتینر‌های یخچالی آذربایجان و روسیه بارگیری می‌شود و ادامه مسیر می‌دهد.

او اظهار کرد: اگر دما در طول مسیر کنترل و حفظ نشود، به مشکلاتی بر خواهیم خورد که صادرات ما را دچار مشکل خواهد کرد. پس حتی باید در انتخاب و واردات موتورهای کانتینر دقت کرد، به همین دلیل معمولا این موتورها آمریکایی و اروپایی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار