۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

ساخت پهپاد زیر‌ آبی برای کنترل محیط زیست دریایی

پهپاد خودکار کوچک برای بازرسی سازه‌های دریایی، کنترل محیط زیست و اندازه گیری انتشار CO۲ کشتی‌ها ساخته شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۶

ساخت پهباد زیر آبی برای کنترل محیط زیست دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت DronePlan مستقر در لتونی نسبت به ساخت پهپاد مخصوص زیر آب اقدام کرده که علاوه بر کنترل آلودگی محیط زیست نسبت به بازرسی سازه‌های هیدرو‌تکنیکی کشتی‌ها نیز کاربرد دارد.

"Viesturs Zeps" مدیر‌عامل این شرکت گفت: در حال حاضر بسیاری از بنادر در جهان به بازیگران فعالی تبدیل شده‌اند تا بتوانند فنّاوری‌های جدیدی را برای مدیریت بهتر بنادر ایجاد و چالش‌های مربوط به محیط زیست را حل کنند. در این ارتباط شرکت‌ها پهپاد‌هایی را برای کارآمدی بیشتر و اندازه گیری انتشار CO۲ و بهبود کیفیت تردد کشتی‌ها طراحی کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از فنّاوری‌های پهپاد عملکرد بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تر را در فعالیت‌های زیر‌آبی تقویت می‌کند. این گونه پهپاد‌ها تا عمق ۱۵۰ متری آب می‌توانند حرکت کنند و چون در شرایط زمستانی امکان مانور برای کشتی‌ها کمتر میسر است، این پهپاد تمامی فعل و انفعالات زیر آبی مربوط به تردد کشتی‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وی یاد‌آور شد: این پهپاد‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند شبانه روزی تمامی داده‌های دریافتی را به مسئولان مربوطه گزارش کنند.

وی در پایان یاد‌آور شد: فرماندهان کشتی و کاربران ساحلی  می‌توانند به راحتی اینگونه پهپاد‌ها را هدایت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار